جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «سیره اخلاقی تربیتی امام موسی صدر»

حوزه/ حسین اخوان علوی از تاسیس مرکز رشد علوم و معارف اسلامی با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، رئیس پارک علم و فناوری استان قم امروز در مراسم رونمایی از کتاب سیره اخلاقی تربیتی امام موسی صدر که در سالن همایش مؤسسه امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، اظهار داشت: اواخر سال 1389 بود که پیشنهاد تاسیس پارک علم و فناوری در استان قم به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داده شد. در آن زمان بنده یکی از اعضاء کمیته راه‌اندازی پارک بودم اما زحمت اجرا و پیگیری آن با سیدهاشم عارف رئیس پیشین مجموعه بود.

وی افزود: برای آغاز به کار پارک علم و فناوری نیاز به کسب مجوز داشتیم که باید در این راستا مستنداتی تهیه و آماده می‌شد. این مستندات، در اواخر شهریور 1390 به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شد و در مهر ماه سال 1390 مجوز تاسیس پارک علم و فناوری قم صادر شد.

اخوان ادامه داد: آغاز فعالیت پارک علم و فناوری استان با توجه به ظرفیت استان در تولید اندیشه و علوم انسانی و اسلامی با ایجاد مرکز رشد تخصصی علوم انسانی همراه بود که نخستین مرکز رشد علوم انسانی در کشور به حساب می‌آید.

در آبان ماه 92 بود که پارک علم و فناوری دومین مرکز رشد خود، یعنی مرکز رشد واحدهای فناور را برای حمایت از ایده‌های قابل تجاری‌سازی در رشته‌های غیر علوم انسانی راه اندازی کرد و هم‌اکنون هسته مدیریتی پارک علم و فناوری استان سه حوزه پارک، مرکز رشد علوم انسانی و مرکز رشد واحدهای فناور را در بر می‌گیرد.

 پارک علم و فناوری از سال ۹۱ رسماً شروع به کار کرده است و از همان اوایل مرکز رشد علوم انسانی در این پارک تأسیس شد.

وی با بیان اینکه دو مرکز رشد و ۷۳ واحد فناوری و مؤسسه در پارک علم و فناوری قم فعالیت دارند، گفت: ۲۵ واحد علوم انسانی در این مرکز تشکیل شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مرکز الگوسازی رفتار اسلامی «مسطر» بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری قم در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کتاب سیره اخلاقی تربیتی امام موسی صدر در جهان امروز به ویژه برای رسانه‌ها می‌تواند تغذیه خوبی برای انتقال ارزش‌های اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز آموزه‌های فرهنگی در جهان از طریق شخصیت‌ها منتقل می‌شود، تصریح کرد: این خلأ در کشور ما وجود داشت که امروز مرکز الگوسازی رفتار اسلامی مسطر پیش قدم شده و با انتشار اثری پیرامون شخصیت امام موسی صدر در این جهت گام برداشته است.

اخوان با بیان اینکه مرکز رشد علوم انسانی پارک علم و فناوری در ابتدای این راه قرار دارد، ادامه داد: در آینده نزدیک شاهد تأسیس مرکز رشد معارف علوم انسانی خواهیم بود.

وی گفت: امیدواریم شاهد این باشیم که مراکز علوم اسلامی انسانی بتوانند محصولات کاربردی و فناوری‌های نرم و هویت ساز خود را تولید و به جامعه اسلامی و جهان اسلام عرضه کنند.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha