جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانواده‌های ایرلندی میزبان پناهندگان باشند

حوزه/ طی مراسمی که در مرکز اسلامی دوبلین برگزار شد، امام جماعت این مسجد از مردم خواست به پناهندگان کمک کرده و به آنان خوش آمد بگویند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، امام جماعت مسجد دوبلین در ایرلند روز جمعه در مراسم ویژه‌ای که در مرکز اسلامی دوبلین برگزار شد، از شهروندان این کشور خواست به پناهندگان کمک کنند.

شیخ دکتر عمر القادری از مرکز اسلامی المصطفی در دوبلین گفت: ما می‌خواهیم که هر خانواده سوری به یک خانه ایرلندی چه مسلمان و چه غیرمسلمان معرفی شده و خانواده‌های ایرلندی راه زندگی کردن در اینجا را به پناهندگان بیاموزند. هر دو خانواده می‌توانند با همدیگر به خرید رفته یا در دیگر فعالیت‌های همدیگر شرکت داشته باشند و این بهترین شیوه برای ایجاد انسجام و همگرایی است.

القادری در مراسم خوش آمدگویی به چند خانواده پناهنده تازه از راه رسیده در ایرلند صحبت می‌کرد. این مراسم با همکاری شورای عالی صلح مسلمانان ایرلند برگزار شده بود.

وی به تجربه مشابهی که ایرلندی‌ها در انگلستان با آن مواجه بودند اشاره کرده و گفت: اگر به مشکلات ایرلندی‌ها و تجربیات آنان از زندگی در لندن و لیورپول نگاه کنید می‌بینید که آنان نیز در گذشته مشکلات مشابهی با مسلمانان داشته‌اند و آنان نیز همانند مسلمانان به خاطر جنایات مرتکب شده توسط یک سری افراط‌گرا بیگناهانه مورد سرکوب و سرزنش قرار گرفته‌اند.

القادری افزود: من مطمئنم که کشور ایرلند هیچ جایی برای نژادپرستی ندارد، البته هنوز کسانی هستند که تبلیغات ضداسلامی، ضدمسلمانی و ضدپناهندگی در کشور انجام می‌دهد اما من به شخصه معتقدم که این‌ها موارد انگشت شماری هستند و نظر اکثریت مردم چنین نظراتی ندارند. من همچنین از دولت می‌خواهم که در روند نظارت بر ورود پناهندگان با نگاه بازتری عمل کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha