جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسيني

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداري خراسان رضوی خطاب به روحانيون مستقر، گفت: باید با داشتن نگاه و برنامه جامع، زمینه کاهش آسیب ها و ارتقای سرمایه اجتماعی را ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، سیدکمال الدین حسینی، امروز  در دوره آموزش بدو تبلیغ روحانیون مستقر استان خراسان رضوی تصریح کرد: با ساده سازی عوامل تأثیرگذار بر پدیده اجتماعی نمی توان آن را حل کرد، باید با داشتن نگاه و برنامه جامع زمینه کاهش آسیب ها و ارتقای سرمایه اجتماعی را ایجاد کرد.

وي با اشاره به نقش مهم روحانیون مستقر در ترویج فرهنگ دینی اظهار داشت: روحانیون مستقر نقش مهمی در توسعه و ترویج مسائل فرهنگی در بین روستائیان و مناطق محروم دارند.
حسيني افزود: فعالیت های تبلیغی مبلغان اگر با مخاطب شناسی همراه باشد موجب می‌شود مردم با وظایف و محدوده احکام شرعی بهتر آشنا شوند و با ظرفیت سازی و تقویت برنامه های مشارکتی برای رفع یا کاهش آسیب های اجتماعی اقدام نمایند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید نگاه فرایندی و سیستمی به پدیده های اجتماعی داشت، تأکید کرد: رسوبات فرهنگی، گفتمان های اجتماعی را ایجاد می‌کند و گفتمان های اجتماعی شرایط و مقتضیاتی را فراهم می‌کند که در بستر آن رفتارها و کنش های رایج افراد یک جامعه شکل می دهد و در نتیجه پدیده اجتماعی بروز می‌کند.

انتهاي پيام/ ۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha