سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
رهبر معظم انقلاب/ آیت الله هاشمی

حوزه / حجت الاسلام راشدی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شناسنامه نظام اسلامی یاد کرد و با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند رحلت این شخصیت برجسته انقلاب سخت و جانکاه بوده است، گفت: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در استقرار و بنیان نظام اسلامی تلاش ها و زحمات بسیاری را کشیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام  محمد‌مهدی راشدی‌نوری، امام جمعه چالوس، در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع این شهرستان گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از مؤثرترین و شاخص‌ترین مبارزان در دوران نهضت حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان این که ویژگی مهم این شخصیت مبارز و انقلابی، اعتقادش به ولایت‌فقیه به‌عنوان محور وحدت، عزت اسلامی، عشق و ارادت او به ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، افزود: صبر و مقاومت، حلم و بردباری، دلسوزی و علاقمندی، فداکاری و گذشت همراه با صداقت و شهامت از ویژگی‌های مهم این شخصیت مبارز بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران به تشییع جنازه  با شکوه و کم‌نظیر برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: این مراسم نمونه‌ای از وحدت اقشار مختلف با سلایق مختلف بود که نشان دهنده قدرشناسی مردم از زحمات و خدمات مسؤولان صادق و فداکار است.

حجت الاسلام راشدی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شناسنامه نظام اسلامی یاد کرد و با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند رحلت این شخصیت برجسته انقلاب سخت و جانکاه بوده است، بیان داشت: رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در استقرار و بنیان نظام اسلامی تلاش ها و زحمات بسیاری را کشیدند.

محقق حوزه علمیه مازندران با بیان این که خداوند متعال چهره آیت الله هاشمی رفسنجانی را نزد مردم محترم کرد، ادامه داد: مردم کشورمان علیرغم همه مشکلات و مسائل موجود در کشورمان در تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی یک حضور به یاد ماندنی را به جهانیان نشان دادند.

وی با بیان این که ایشان در طول دوران مختلف با همراهی امام و رهبری از بسیاری از توطئه ها جلوگیری کرد، گفت: این شخصیت برجسته انقلاب اسلامی همچنین با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی زمینه رشد علمی و آموزشی کشور را فراهم کرد.

حجت الاسلام راشدی، از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان خادم انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهارداشت: وی در دوران ریاست جمهوری به گونه ای برای عمران و آبادی کشور تلاش کرد که به عنوان سردار سازندگی مشهور شد.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که با وجود همه تنگ‌نظری‌ها و کسانی‌که به تعبیر رهبری خناس هستند اما آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با صلابت و ابهت ایستاد، بیان داشت: نتیجه و ثمره این مقاومت خلق حماسه ای عظیم در تشییع پیکر این شخصیت برجسته انقلاب بود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که با بیان این که مرگ برای همه انسان‌ها دور از ذهن نیست، خاطر‌نشان کرد: این مرد بزرگ از زمانی‌که خود را شناخت و رهبر و دین و اعتقادات خود را شناخت ایستادگی کرد و از چیزی هراس نداشت و تا آخرین لحظه جوشید و خروشید تا بتواند این اعتبار را حفظ کند.

امام جمعه چالوس در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت وحدت و همبستگی مردم در شرایط امروز جامعه تأکید کرد و گفت: امروز مهم ترین چیزی که می تواند مانع هر گونه توطئه جدید علیه کشورمان شود وحدت داخلی مردم و مسئولان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha