پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام میردامادی- حوزه اصفهان

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین میردامادی گفت: عده ای بر این باور هستند که میان سیاست و دیانت فاصله الهی است ولی چنین تفکری برخلاف اصول اسلام و آیات قرآن است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی، در مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که صبح امروز با اقشار مختلف و مسئولین در مصلای بزرگ اصفهان برگزار شد ، با اشاره به اینکه اسلام امانتی الهی است و این امانت از چنینی ارزشی برخودار است که خداوند در قرآن می فرماید: آسمان ها و زمین ها از پذیرفتن این امانت خودداری کردند و انسان آن را پذیرفت گفت: انسان هایی که در مقابل سختی ها و مشکلات عقب نشینی نکردند و وعده ها آنها را از مسیر الهی منحرف نکرد و ترسی بر آنها نبود، انبیاء الهی هستند،.

امام جمعه  موقت اصفهان تشریح کرد: عده ای بر این باور هستند که میان سیاست و دیانت فاصله الهی است ولی چنین تفکری برخلاف اصول اسلام و آیات قرآن است، قیام حضرت موسی(ع) در مقابل فرعون نشانه آن است که دین و سیاست جدایی ناپذیرند و به تعبیر آیت الله مدرس سیاست ما عین دیانت ما است.

وی ادامه داد: قیام حضرت موسی ، پیامبراسلام(ص) سیاست توام با دیانت بود و در عصر ما انسان، انسانی با عظمت و شخصیتی فدایی خدا و بزرگمردی چون امام راحل انقلاب اسلامی را براساس سیاست توام با دیانت بنا نهاد.

این پژوهشگر حوزه اصفهان ادامه داد: در کنار امام(ره) که به منظور تحقق اهداف اسلام، انقلاب اسلامی را بنا نهاد، یاورانی چون مقام معظم رهبری و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور داشتند که اگر نبودند، موفقیت کمتر حاصل می شد.

حجت الاسلام میردامادی به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی  به پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و  دیگرخدمات اجتماعی و علمی آن مرحوم اشاره و عنوان کرد: به خاطر دارم اولین نشریه حوزوی به نام مکتب تشییع در قم براساس اصول تفکری آن مرحوم منتشر شد که نشان از جدیّت آیت الله هاشمی رفسنجانی در نشر معارف اهل بیت (ع) بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  خدمت به مردم وظیفه همه مسئولین است و باید با خدمتگزاری به آنها قدرشناس حضور پرشور آنها در صحنه انقلاب باشیم

313/38

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha