پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دارالافتاء مصر

حوزه/ مرکز رصد فتاوای تکفیری مصر تصریح کرد: چون داعش در نبردهای خود از کمبود نیرو رنج می برد اقدام به تشکیل ارتش کودکان و بیوه زنان کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز رصد فتاوای تکفیری و عقائد افراطی وابسته به دارالافتاء مصر در گزارش جدید خود نکاتی را درباره ارتش جدید داعش که متشکل از کودکان ۱۰ تا ۱۵ ساله و همچنین زنان بیوه است منتشر کرد.

بر اساس این گزارش داعش از دوسال قبل نقشه ای برای ایجاد ارتش کودکان در نظر گرفته که در آن کودکان بالای ۱۰ سال و زیر ۱۵ سالی که والدین خود را در جنگ های داعش از دست داده اند برای پشتیبانی تربیت می شوند؛ همچنین زنان بیوه را برای عمللیات های انتحاری تربیت می کند.

* داعش از کمبود نیرو رنج می برد

مرکز رصد فتاوای تکفیری تصریح کرد: از آنجایی  که داعش در نبردهای خود از کمبود نیرو رنج می برد و با خطر تمایل به بقا ، اقدام به چنین کاری کرده است.

این مرکز دو دلیل اصلی ناتوانی د اعش را ضعف در پشتیبانی لجستیکی از خطوط مقدم خود و جدایی برخی از اعضا به دلایل فکری اعلام کرد و یادآور شد: داعش بیوه زنان اعضا و فرماندهان خود و همچنین زنان بیوه به اسارت گرفته شده را برای عملیات های انتحاری تربیت می کند که با عنوان بیوه های سیاه برنامه ریزی شده است. داعش در این افراد تفکر انتقام خون شوهرانشان را تقویت می کند.

در این گزارش همچنین تاکید شده است برنامه ریزی داعش برای تربیت کودکان به دلیل سهولت و تاثیرپذیری آسان کودکان است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha