چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی-رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد

حوزه / رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: حضور روحانیون در روستاها نه تنها باعث ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی می شود بلکه به رفع اختلافات و مشکلات روستا نیز بسیار تاثیرگذار است.

حجت الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: تغذیه فکری، ارتقای سطح مهارتهای تبلیغی، دینی، به روز کردن دانش مخاطبان و بهره گیری از رویکرد علمی در تبلیغ دین برای اثر بخشی و کارایی تبلیغ در جامعه مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی است .

وی زمینه سازی برای ایجاد رشد معنوی و ارتقای دینی جامعه و ترویج علوم و معارف اسلامی را از جمله وظایف مهم روحانیان برشمرد و افزود: روحانیون در ارتقای سطح آگاهی‌های مردم روستاها در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، دینی و سیاسی اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه بر همین اساس روحانیان طرح هجرت برای ترویج معارف دینی در شهرها و روستاهای ایران اسلامی شکل گرفته است، افزود: اجرای 2 طرح روحانیان مستقر و طرح هجرت در زمره سیاست های سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می رود.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به نقش روحانیون طرح هجرت گفت: حضور روحانیون در روستاها نه تنها باعث ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی می شود بلکه به رفع اختلافات و مشکلات روستا نیز بسیار تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه روحانیان طرح هجرت باید مباحث موردنیاز قشر جوان و نوجوان را در سخنرانی های خود مطرح کنند، اظهار داشت: همچنین روحانیان طرح هجرت و مستقر در روستاها باید در زمینه آموزش قرآن در بین نسل جوان و نوجوان جامعه هدف تلاش بیشتری داشته باشند.

رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد همچنین بر تقویت همکاری‌های نهاد تبلیغات اسلامی و روحانیان مستقر و طرح هجرت، خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی با روحانیان مستقر و طرح هجرت، دستاوردهای مطلوبی را در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی به دنبال خواهد داشت و در این راستا باعث رشد فرهنگی و اعتقادی جامعه هدف می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha