پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به رسالت حوزه های علمیه، گفت: مهمترین مرکزی که می تواند نیروی ایمان جامعه به ویژه نسل جوان و نسل آینده را تقویت کند، حوزه های علمیه و علما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان، شب گذشته در جمع مردم تویسرکان، در مسجد جامع این شهر گفت: نعمت اسلام و انقلاب عنایت و نعمتی بزرگ از جانب خداوند متعال است.

وی در ادامه با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: امام راحل بسیار به ایشان توجه داشتند و پیامی که رهبر معظم انقلاب داده و تجلیل باعظمتی که انجام دادند برای ما درس است، لذا نیروهایی که برای انقلاب زحمت کشیده اند باید تجلیل شوند.

عضو خبرگان ادامه داد: اگرچه اختلاف نظری هم وجود داشته باشد، ولی نباید به مسایل اصلی از جمله اتحاد، برابری و برادری را از دست بدهیم، به همین سبب دنیای استکبار منتظر شکافی بود که در ایران شکل بگیرد که این مکر دشمن با حماسه مردم  باطل شده و تا مدت ها نظام و اصل ولایت و راه شهدا و انقلاب محکم و استوار شد.  

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره استقامت در راه دین، بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید کسانی که می گویند خداوند "الله" است و سپس صحنه را رها نکردند و فقط شعار ندادند و در راه دین استقامت کردند، خوف و ترسی برآنها نیست.  

وی ادامه داد: امام راحل به ملت ما استقامت و صبر آموخت و بلکه با شوق به سوی امر الهی می روند حتی خارج از مملکت خود و بدور از مملکت از کیان اسلام و اهل بیت(ع) دفاع می کنند.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به مساله ایمان و قدرت مومن خاطرنشان کرد: اعتماد به خداوند متعال به ما نیروی فراوانی می دهد و در این رابطه رهبر معظم انقلاب می فرماید مهم ترین نقطه قوت ملت ما ایمان مردم ما است.

وی در ادامه با اشاره به رسالت حوزه های علمیه، بیان داشت: مهمترین مرکزی که می تواند نیروی ایمان جامعه به ویژه  نسل جوان و نسل آینده را تقویت کند، حوزه های علمیه و علما و مراجع تقلید هستند.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: مومنان تسلیم امر الهی هستند و نه تنها از موت نمی ترسند، بلکه دوستی آنها نسبت به مرگ از بچه به مادر بیشتر است چون مرگ را لقاء الله می دانند و به این آیه "همانا همه از خدایم و به سوی خداوند بر می گردیم" رسیده اند .

وی افزود: استقامت یعنی پاسداری خون شهدا و دفاع از آرمان های اسلام، و در این باره امام راحل فرمود مگر مسلمان از اسلام خسته می شود.

مدیر حوزه علمیه همدان تصریح کرد: رسول اکرم(ص) ده سال در مدینه حکومت تشکیل داد و اکثر این دوره را در جنگ بود، ولی خسته نشدند، آری اگر مردم استقامت می کردند امیرالمونین(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) تنها نمی ماندند.

آیت الله موسوی اصفهانی ادامه داد: نتیجه استقامت مردم ایران اسلامی بود که ثمره قوی شدن انقلاب و اسلام شده بود،و این استقامت ان شاء الله به قیام حضرت مهدی(عج) خواهد رسید.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رویداد های جدید  که در آینده پیش روی ملت ایران است گفت: انتخابات ریاست جمهوری  را پیش داریم همچنین شورای شهر، حال ای مردم با استقامت در دین، برای موفقیت در این امتحان الهی محیا شوید.

وی ادامه داد: نخست بصیرت در انتخابات مهم است، در روز قیامت ما را در رابطه با رأیی که داده ایم مواخذه می کنند، با دقت به نفع اسلام و مسلمین رأی بدهید نه با دلیل های دنیوی و قومیتی.

آیت الله موسوی اصفهانی تصریح کرد: ما مامور به وظیفه هستیم و به اندازه وسعمان تکلیف بر دوش داریم ولی در مساله انتخابات نیاز به شناخت و بصیرت در راستای اسلام است.

وی در پایان با اشاره اهمیت اصل ولایت فقیه گفت: در مسائل مهم راس الامور رهبر معظم انقلاب و راه هایی است که ایشان برای ما ترسیم کرده است از این رو بر هر مومن و ایرانی واجب است که از ایشان تبعیت کند.

  

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha