پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی با اشاره به هوشمندی رسانه ملی در ایام ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: تیر دشمنان به سنگ خورد و به همین دلیل در روزهای اخیر به شخص آیت الله هاشمی حمله کردند که نشان از شکست آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین عباس رفعتی در درس فقه رسانه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به هوشمندی رسانه های کشور در مدیریت جریانات مرتبط به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: دشمنان در صدد بودند که از این مساله بهره برداری خاصی انجام دهند، ولی حضور مردم، هوشمندی رسانه و هدایت صحیح جریان مدیریتی کشور این تلاش را ناکام گذاشت.

وی افزود: در این روزها اگر این رصد صورت نمی‎گرفت نمی‎شد، این جریان را به این خوبی مدیریت کرد؛ چون دشمنان سعی داشتند مباحث خاصی در رسانه‎های خود مطرح کنند؛ پس از این که دشمنان صحنه را باختند به تخریب شخصیت‎ آیت‎الله هاشمی رفسنجانی پرداختند.

وی گفت: پیام رهبری و اشاره به علاقه قلبی و حسی و عاطفی بین رهبر انقلاب و آیت الله هاشمی از رسانه ملی، بسیاری از تلاش های دشمنان را نقش برآب کرد و مصاحبه با جوانان با بصیرتی که بیان کردند که درست است که با ایشان در برخی از موضع گیری ها اختلاف نظر داشتیم، ولی اجازه نمی دهیم ضد انقلاب زیرتابوت ایشان برود، این نقشه ها را بر آب کرد.

این استاد حوزه ادامه داد:  رسانه‎های ما به خصوص رسانه ملی، باید قرارگاه رصدی ایجاد کنند تا در زمینه‎هایی که دشمن به دنبال ایجاد خلا اعتقادی در جامعه است فعالیت کنند.

حجت‎الاسلام والمسلمین رفعتی اظهارکرد: در یک جنگ نظامی، اولین کاری که انجام می‎دهیم آن است که باید ملاحظه کنیم، دشمن ما با چه حربهای با ما مقابله خواهد کرد؛ این مسئله نیازمند رصد و قرارگاه مهم رسانه‎ای است.

وی گفت: اگر در جنگ نظامی، نیازمند رصد فعالیت و تاکتیک دشمن داریم در جنگ رسانه‎ای نیز نیازمند همین مسئله هستیم و این رصد فرهنگی بسیار ضروری تر از جنگی است.

استاد حوزه بیان کرد: در مباحث کلان امنیتی کشور، باید افرادی وجود داشته باشند که متخصص جنگ رسانه ای هستند که بیان کنند که استراتژی دشمن برای کار رسانه ای آینده چه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به رقابت رسانه ای در بین رسانه های دینی گفت: رقابت در بین رسانههای دینی، ویژگی خاص خود را دارد؛ یعنی ما جایز نیستیم که از کم شدن رسانه دینی دیگر خوشحال باشیم.

وی افزود: تلاش یک فعال رسانه دینی باید همپوشانی رسانه‎های دینی دیگر باشد و نباید کاری کند که به تضعیف رسانه دیگر دینی بیانجامد.

استاد حوزه بیان کرد: امروزه با یک جنگ بزرگ رسانه‎ای در دنیا مواجه هستیم؛ امروزه رسانه‎های دشمن سعی می‎کنند که به هر نحو مخاطبان ما را جذب کنند.

حجت‎الاسلام والمسلمین رفعتی اظهارکرد: اینکه مقام معظم رهبری بیان کردند، فضای مجازی قتلگاه جوانان ما است نشان می‎دهد که ما در یک جنگ رودروی مجازی و غیرقابل رویت با دشمن حضور داریم و دشمن با این فضا سعی می‎کند جوانان ما را از بین ببرد.

وی گفت: هدف دشمن در این نبرد رسانه‎ای به قول قرآن کریم، آن است که دین را از مردم بگیرد؛ اگر اسلام ستیزی در جامعه انجام می‌شود، عامل این جریان همین رسانه‎های استکباری بودند زیرا می‎خواستند کاری کنند که هم دیگران مسلمان نشوند و هم اینکه مسلمانان دین خود را از دست بدهند.

استادحوزه بیان کرد: رهبر انقلاب فرمود،  کسانی که ملی گرا هم هستند، نباید کاری کنند که مردم دین خود را از دست بدهند، زیرا اگر مردم ما دین خود را از دست بدهند ایران نیز متضرر خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha