پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یک مسجد دیگر آمریکا در شعله‌های آتش سوخت

حوزه/ یک مسجد و مرکز اسلامی در واشنگتن در شعله‌های آتش سوخت. این در حالی است که ۳ روز پیش مسلمانان مسجد، نگرانی‌هایشان را با پلیس در میان گذاشته بودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از q13fox، اوایل صبح روز گذشته ماموران آتش‌نشانی برای اطفای حریق در یک مرکز اسلامی در شهر بلویو در ایالت واشنگتن آمریکا اعزام شدند.

این آتش‌سوزی گسترده به حدی بود که شعله‌های آن تا ارتفاع 40 فوتی بالا رفته بود و ماموران آتش نشانی تنها توانستند نیمی از ساختمان مسجد را نجات دهند. خوشبختانه کسی در این حادثه آسیب ندید.

ماموران پلیس ساعت 3 صبح به محل آتش سوزی رسیده و یک مضنون 37 ساله را در عقب ساختمان مسجد یافتند. طبق آخرین اخبار پلیس محلی این مرد را به اتهام آتش زدن تعمدی مسجد بازدداشت کرده است.

به گفته اعضای مسجد، آخرین نماز جماعت در ساعت 7:30 شب جمعه برگزار شده و نمازگزاران ساعت 8 شب ساختمان مسجد را ترک گفته‌اند. نخستین نماز روز بعد نیز قرار بوده در ساعت 6:45 خوانده شود.

مسلمانان آمریکا: هیچ کجا امنیت نداریم!

محمد بیکر یکی از اعضای مسجد از بروز چنین حملاتی علیه مساجد در آمریکا ابراز تاسف کرده و گفت: والدین مسلمان نگران امنیت و سلامت فرزندانشان هستند. چه اتفاقی می‌افتاد اگر تصادفا بچه‌های ما صبح به اینجا آمده بودند؟ آیا هیچ امنیتی در آمریکا باقی مانده است؟

به گفته اعضای مسجد، آن‌ها 3 روز پیش به همراه سازمان‌های اسلامی و همسایگان مسلمان ملاقاتی با چند تن از روسای پلیس داشته و نگرانی‌هایشان را در رابطه با مسئله امنیت مسلمانان ابراز کرده بودند. بانیان مسجد در ماه‌های اخیر شاهد خراب‌کاری‌هایی در مرکز اسلامی بوده و در همین راستار خواستار رسیدگی پلیس به این وضعیت شدند. با این حال هیچ یک از این تلاش‌ها نتیجه نداده و نتوانست جلوی به آتش کشیده شدن مسجد را بگیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha