پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پیر اعجاز هاشمی

حوزه/ رئیس جماعت علمای پاکستان در مصاحبه با یک رسانه خبری، شیعیان را پیشگامان جنبش پاکستان دانسته و از ائتلاف نظامی عربستان سعودی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پیر اعجاز هاشمی، رئیس جماعت علمای پاکستان، یکی از سازمان‌های اهل تسنن در این کشور شیعیان را پیشگامان جنبش پاکستان دانسته و اعلام کرد که مسلمانان شیعه نقش کلیدی در تشکیل پاکستان ایفاء کرده‌اند.

وی در مصاحبه با یک رسانه خبری گفت: تفرقه افکنی میان مسلمانان شیعه و سنی برای امت اسلامی زیان آور بوده و باید برای پرکردن شکاف میان این دو تلاش کنیم.

وی از ائتلاف نظامی عربستان سعودی به شدت انتقاد کرده و مخالفت خود را با مشارکت دولت پاکستان در این ائتلاف ابراز کرد. وی همچنین از ژنرال راحیل شریف، افسر بازنشسته ارتش پاکستان خواست به این ائتلاف نپیوندد.

حزب الله لبنان، جنبش مقاومت مشروع علیه اسرائیل

پیرهاشمی افزود: حزب الله لبنان یک جنبش مقاومت ملی مشروع و قانونی علیه اشغالگران صهیونیست می‌باشد و تروریست خواندن این جنبش غیرقابل توجیه بوده و ما نباید با کشورهایی که حزب الله را تروریست می‌خوانند، تشکیل ائتلاف بدهیم. ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه کشورهایی تشکیل شده که حامی حزب الله هستند، بنابراین ما یک ائتلاف ضدفلسطینی را مردود می‌دانیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha