سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اختلافات سیاسی

حوزه/ حجت الاسلام تقی پور با بیان این که نظام اسلامى به درجه ای از اقتدار و استحكام رسيده است كه قدرت هضم و جذب همه اختلافات سیاسی و تفاوت‏ ها را در اداره حاكميت دارد، تصریح کرد: اين اختلاف‏ ها و دغدغه ‏ها تا زمانى كه در چارچوب ارتقا و تعالى نظام و تأمين مطالبات و نيازهاى امت اسلامى باشد، قابل احترام و توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، همزمان با هفتمین روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام مراسمی امروز در حوزه علمیه امام عسکری(ع) آمل با حضور اساتید و طلاب این حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام حسین تقی پور، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) در این مراسم اظهار داشت: ارتحال يار ديرين امام و انقلاب و رهبرى، تلنگر و يادآورى بود كه عمر دنيا با همه پستى و بلندي هايش، بس كوتاه است.

وی با اشاره به تعابير مقام معظم رهبری در پیام تسلیت شخصيت ماندگار انقلاب اسلامى مرحوم آیت الله هاشمى رفسنجانى افزود: رفيق ديرين، همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامى، همكار و همرزمى كه همدلى با وى به ۵۹ سال تمام می رسد، هوش وافر و صميميت كم‏ نظيرى كه از او تكيه‏گاه مطمینى براى همكارى ساخته بود، نمونه كم‏ نظيرى از نسل اول مبارزان ضد ستم‏شاهى و از رنج‏ديدگان اين راه پرخطر و پرافتخار بود.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که مقام معظم رهبر حرف در گوشی و خصوصی ندارد و دارای صلابت انقلابی است که حرف را صریح به ملت می زند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به صورتى شفاف و روشن فرمودند: «اختلاف‏نظرها و اجتهادهاى متفاوت در برهه ‏هايى از اين دوران طولانى هرگز نتوانست پيوند رفاقتى را كه سرآغاز آن در بين الحرمين كربلاى معلى بود به ‏كلى بگسلد و وسوسه خناسانى كه در سال هاى اخير با شدت و جديت در پى بهره ‏بردارى از اين تفاوت هاى نظرى بودند، نتوانست در محبت شخصى عميق او نسبت به اين حقير خلل وارد آورد.

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که مردم قدرشناس و فهيم ايران اسلامى از همان لحظات اوليه شنيدن خبر تألم‏برانگیز ارتحال اين مجاهد خستگى‏ناپذير تا روز تشييع پیکر آن مرحوم كه با نهايت شور و شعور برگزار کردند در صحنه حضور داشتند، بیان کرد: يكى ديگر از كم‏نظيرترين حضور حماسی را خلق كرده و به رخ جهانيان كشيدند و طبق اعتراف دشمنان، مردم ايران غيرقابل پيش ‏بينى ظاهر شدند.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره تأكيد بر اساسی ترين مؤلفه عزت و اقتدار ملت ايران يعنى وحدت و انسجام ملى داشت، خاطرنشان کرد: این شخصیت برجسته انقلاب اسلامی نقش وحدت و همبستگی را عامل عزت و اقتدار نظام و انقلاب می دانست.

وی مبارزه با طاغوت زمان را یکی از ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و عنوان کرد: در تجليل و تكريم مقام هاشمى رفسنجانى بايد تأكيد ويژه‏اى بر وجهه مبارزاتى ايشان در مبارزه با رژيم پهلوى داشت، علاوه بر آن‏كه نبايد از برخوردهاى قاطع ایشان در مواجهه با گروهك‏ هاى تروريستى و تجزيه‏ طلب، مخالفت با بنی صدر، فرماندهى جنگ در دوران دفاع مقدس كه از ديگر برگه‏ هاى افتخار آيت‏ الله هاشمى رفسنجانى به‏ حساب مى آيد، به ‏سادگى گذشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که يكى از مهم‏ ترين جنبه ‏هاى پيام تسليت رهبر معظم انقلاب، تأكيد بر اين نكته بود كه نظام اسلامى به درجه ای از اقتدار و استحكام رسيده است كه قدرت هضم و جذب همه اختلافات سیاسی و تفاوت‏ ها را در اداره حاكميت دارد، تصریح کرد: اين اختلاف‏ ها و دغدغه ‏ها تا زمانى كه در چارچوب ارتقا و تعالى نظام و تأمين مطالبات و نيازهاى امت اسلامى باشد، قابل احترام و توجه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha