جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی

حوزه / رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، با تاکید بر ضرروت تبدیل شدن دانشگاه مذاهب به دانشگاهی با ابعاد بین المللی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی سند عینیت یافته نظام در دوری از تعصب مذهبی است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران ،  حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پیامی اعلام کرد: با لحاظ پایان پذیرفتن دوره چهار ساله مسئولیت خود در دانشگاه مذاهب اسلامی و آماده شدن برای حضوری متمرکز تر در قم، نکاتی را در خصوص این دانشگاه ارائه می کنم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی نشانه صدق انقلاب اسلامی در رویکرد به همگرایی اسلامی، و سند عینیت یافته نظام جمهوری اسلامی در دوری جویی از  تعصب مذهبی است.

  حجت الاسلام و المسلمین مبلغی افزود: در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی که از تحلیل کلمات معظم له استفاده می شود، دانشگاه مذاهب، جایگاهی"دارای قابلیت لازم برای  تبدیل شدن به جریانی علمی، سالم و وحدت گرا در سطح جهان اسلام"، "دارای توان ایجاد تمرین برای  زیستن اتباع مذاهب در کنار یکدیگر" و "دارای رسالت پیگیری توسعه و تعمیق روش مقارنه در محیط دانش های اسلامی" به منظور تقویت تحمل و تبادل علمی بین مذاهب است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: دانشجویان این دانشگاه، مجموعه ای مومن به وحدت اسلامی هستند که در صورت ارتقای سطح و دامنه دانشگاه، بستر ارتقای نقش دانشی و اجتماعی آنان فراهم می آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha