سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مسلم اسدی

حوزه/ حجت الاسلام اسدی گفت: در قرآن کریم هر جا سخن از ایمان آمده بعد از آن عمل صالح آمده است، لذا زندگی طیب در گرو این اعمال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام مسلم اسدی ظهر امروز در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد مهدیه همدان که از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد گفت: در قرآن کریم هر جا سخن از ایمان آمده بعد از آن عمل صالح آمده است، لذا زندگی طیب در گرو این اعمال است.

وی ادامه داد: از نبی معظم اسلام(ص) نقل شده، زمانی که خداوند متعال از شخصی خوشش بیاید، محبتش را در دل آنها قرار می دهد و همچنین محبت این افراد در دل مردم قرار می گیرد.

حجت الاسلام اسدی بیان داشت: یکی از افرادی که دارای ایمان و عمل صالح است شخصیت مجاد و فداکار آیت الله هاشمی رفسنجانی است، ایشان با زوایایی که در زندگی داشت خداوند متعال محبتش را دل های مسلمین قرار داد.

وی در ادامه افزود: مراسم با شکوه آیت الله هاشمی رفسنجانی مصداق بارز آیه 96 سوره مریم است، همه جهانیان دیدند که خداوند متعال چگونه محبت ایشان را دل مسلمین قرار داد و البته این نشانه ایمان و عمل صالح ایشان در دنیا است.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: شهید بهشتی، امام راحل، شهید مطهری و آیت هاشمی رفسنجانی از این قبیل افراد بودند، آنها با دلسوزی و فداکاری های فراوان سبب تقویت اسلام و مسلمین شدند.

وی ادامه داد: ایشان غیر از فعالیت های سیاسی، دارای نبوغ علمی و هوش بالایی بود و در همان سال های اولیه ورود به حوزه مورد توجه بزرگان حوزه ازجمله امام راحل قرار گرفت.

حجت الاسلام اسدی با اشاره نبوغ آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: ایشان در زندان های رژیم ملعون پهلوی کتاب تفسیر راهنما را نوشت و به نقل از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام  نظرات ایشان، اعضای مجمع را مورد تحیر قرار می داد و این نشانه های نبوغ ایشان حتی در کهن سالی است.

وی در پایان با اشاره دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: تنها  رییس جمهوری که رهبر معظم انقلاب ابراز رضایت کرده بود ایشان بود و حضرت آیت الله خامنه در رابطه با ایشان گفته هیچ گس برای آیت الله هاشمی نمی شود، و این خود دلیل بر ولایت مداری ایشان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha