چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: روحانیون و عالمان دین سنگربان ارزش های دینی هستند و در خط مقدم دفاع از اسلام، خالصانه ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: مردم ما گفتار و کردار روحانیت را به عنوان یک پیام دینی و حجت مقبول می شناسند و همواره با نگاه به قول و فعل علما و روحانیان در جامعه، رفتار می کردند.

وی با بیان این که روحانیت و عالمان دینی در تاریخ کشور ما به عنوان یکی از عناصر کلیدی تولید فرهنگ دینی شناخته می شوند، افزود: روحانیون و عالمان دین سنگربان ارزش های دینی هستند و در خط مقدم دفاع از اسلام، خالصانه ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه رسالت روحانیان برای مقابله با ناهنجاری ها و انتقال افکار مذهبی و انقلابی به جامعه بسیار مهم و با ارزش است، گفت: اسلام از علما و روحانیت انتظار نگهبانی و مرزبانی دارد تا این که جلوی نفوذ کسانی را که می خواهند افکار، باورها و ارزش های جامعه را خدشه دار کنند، بگیرد.

وی با بیان اینکه روحانیت در طول تاریخ اسلام همواره جایگاه و نقش ویژه‌ای داشته اما امروز این نقش و رسالت با توجه به هجمه‌ها و شبهات دشمنان علیه دین اسلام دوچندان شده، تصریح کرد: روحانی به عنوان یک عالم دین باید نشان دهنده راه دین به مردم باشد و با قامتی استوار جلوی نفوذ دشمن بایستد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: اگر همه ی تخصص های مورد نیاز یک جامعه به بهترین شکل وجود داشته باشد، اما جامعه، دینی نباشد، آن ملت در دنیا و آخرت دچار خسران و مشکلات واقعی خواهد بود و این مسئولیت عظیم یعنی تبدیل جامعه به جامعه ای دینی، بر عهده علما، روحانیت و طلاب است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عالم دین و روحانی بودن شغل نیست بلکه مسئولیت است و روحانیون باید با مسئولیتی که به عهده دارند در هر جا و نقطه ای از کشور وظیفه و رسالت سنگین خود را به نحو شایسته انجام دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha