پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نماز

حوزه / قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: بهره گیری از زبان و آموزش کودکانه مبلغان، مربیان مهدکودک و کارشناسان ستاد اقامه نماز می تواند فرهنگ اقامه نماز اول وقت را در بین خردسالان نهادینه سازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛ محمود مظفر صبح امروز در جلسه هم اندیشی راهکارهای جذب کودکان به اقامه نماز با اشاره به این که خانواده نقشی تعیین کننده و الگویی در نهادینه کردن اقامه نماز در بین فرزندان دارند، افزود: والدین از همان دوران کودکی باید فرزندان خود را با استفاده از روش های خلاقانه به خواندن نماز تشویق و ترغیب نمایند.

وی با اشاره به اینکه وجود مهدهای کودک و مراکز آموزش و یادگیری برای نوآموزان در تشویق و ترغیب آنان به اقامه نماز نیز نقشی موثر  دارد تصریح کرد: آموزش نماز و تشویق کودکان به نماز در مهدکودک نیازی اساسی است چرا که کودک در این محیط می تواند با روشهای ابتکاری و نو آموزش نماز را فرا گیرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در چند سال اخیر طرح همیار پلیس به منظور نهادینه کردن فرهنگ ایمنی با استفاده از توان کودکان در تذکر لسانی یکی از طرحهای موفق بود، افزود: با گسترش این طرح ها در همان سنین کودکی می تواند زمینه نهادینه کردن اخلاقیات اجتماعی و فرهنگی را در جامعه رقم زد.

مظفر خاطر نشان کرد: بهره گیری از زبان و آموزش کودکانه مبلغان، مربیان مهدکودک و کارشناسان ستاد اقامه نماز می تواند فرهنگ اقامه نماز اول وقت را در بین خردسالان نهادینه سازد و برای آموزش مطلوب باید با زبان شعر و سرود نماز را به کودکان آموزش داد.

وی با بیان اینکه اقامه نماز نقش مهمی در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد داشت، گفت: با ترویج و اقامه این واجب الهی می توان راههای ورود به منکرات اخلاقی را بست و آرامش و نشاط جسمی،روحی و روانی را برای افراد جامعه به وجود آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha