سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 کارگاه آموزشی پیشگیری اعتیاد

حوزه / کارشناس مبارزه با مواد مخدر در استان یزد ، آگاه سازی خانواده از خطرات مواد مخدر توسط روحانیون را یکی از راههای ریشه کن کردن آن در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ صبح امروز کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه روحانیون با حضور عباس دادرس کارشناس مبارزه با مواد مخدر در محل مجتمع فرهنگی تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز برگزار شد.

کارشناس مبارزه با مواد مخدر استان یزد در این کارگاه با اشاره به این که، واقعیتی تلخ است که در مجموع، دستگاه هایی که در راستای مبارزه با مواد مخدر وظایف قانونی دارند، در انجام مسئولیت هایشان به درستی عمل نکرده اند گفت: به دلیل همین کم کاری ها، بسیاری از نوجوانانی که باید آینده جامعه مان را می ساختند اکنون آلوده شده اند.

وی ادامه داد: این سرمایه های کشورعلاوه بر اینکه توانایی خود برای حضور موثر در جامعه را از دست داده اند با ارتکاب جرائم دیگری مانند سرقت و امثال آن، خساراتی هم وارد می‌کنند. طبق اعلام سازمان زندان ها هم اکنون بیش از نیمی از فضای زندان های کشور بوسیله زندانیانی که به نوعی جرمشان مستقیم یا غیر مستقیم با مواد مخدر درگیر است اشغال شده است. یعنی علاوه براینکه سرمایه های ارزشمند اجتماعی مان را از دست داده ایم هزینه های هنگفتی که باید صرف آبادانی و رشد و پیشرفت کشورمان می شد را هم برای مبارزه با مواد مخدر و جرائم مرتبط با آن یا درمان معتادان و نگهداری زندانیان مرتبط با مواد مخدر صرف شده است.

دادرس با بیان اینکه آیا  پلیس هم قطعا به تنهایی قادر به مبارزه با این معضل نیست، ادامه داد: باید بپذیریم که اگر همچنان فقط به مبارزات یک جانبه پلیسی دلخوش کنیم و به طور جدی دست در دست هم وارد صحنه مبارزه نشویم در آینده ای نه چندان دور ، بحرانی جدی روبه‌رویمان خواهد بود و سایه شوم اعتیاد بر سرخانه های خودمان هم سایه خواهد افکند.

وی با اشاره به نقش روحانیون در این برهه حساس در جامعه خاطر نشان کرد: روحانیون می توانید در این برهه حساس می توانید جوانان و مردم کشور را به واسطه حضور فعال خود در جامعه، نسبت به خطرات پیش روی جوانان و خانواده هایشان آگاه سازید.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha