جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار تولیت آستان قدس رضوی با مدیران کل تبلیغات اسلامی استان ها

حوزه/ تولیت ‌آستان قدس رضوی گفت: استکبار ابتدا با تغییر ذائقه و سپس با تحمیل فرهنگ خود به دنبال به استعمار کشیدن ملت‌هاست، در این شرایط متولیان فرهنگی باید برای ذائقه­ سازی اسلامی تلاش کنند و از فطرت‌های پاک که بزرگترین سرمایه برای ذائقه ­سازی اسلامی است، به بهترین شکل بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، در دیدار با مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور، عرصه فرهنگ و جنگ نرم دشمن را دارای ظاهری آرام و باطنی بسیار متلاطم و پر تنش دانست و عنوان کرد: وظیفه یک روحانی، تبلیغ دین، تربیت نفوس مستعده و تلاش برای مصون­سازی جامعه از آسیب‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امروز تهاجم فرهنگی یک جنگ حقیقی و مبارزه و صف­آرایی علیه تمام ارزش‌های اسلامی، باورهای دینی و مبانی اصیل انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز دشمن از مقابله نظامی با جمهوری اسلامی ناامید شده است و تنها راه تحقق نیات شوم خود را تهاجم و نفوذ فرهنگی می‌داند.

وی با اشاره به اقدامات مثبت سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه فضای مجازی، راه­ اندازی سایت تبیان را اقدامی ارزنده و در خور تقدیر خواند و افزود: متاسفانه در شرایطی که هر روز بر گستره جنگ نرم علیه مبانی اسلامی افزوده می‌شود، بارگاه ملکوتی حضرت امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) حتی یک شبکه تلویزیونی ندارد، این در حالی است که به نام برخی اعتاب ده‌ها شبکه تلویزیونی در حال فعالیت هستند و برخلاف سیره و آموزه‌های حضرات معصومین(علیهم‌السلام) ایجاد تفرقه و اختلاف را دنبال می کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به این نکته که در عرصه شبکه‌های ضد دینی با گستره‌ای شگفت­ انگیز رو به رو هستیم، گفت: با وجود تمام این تهدیدات به برکت انوار نورانی حضرات معصومین(علیهم‌السلام) و رهنمودهای بصیرت­ آفرین رهبری معظم انقلاب، امروز شاهد رویش‌های بسیاری در عرصه تفکر و اندیشه اسلامی در جهان هستیم و این از وظایف مهم روحانیت است که با تدبیر و تلاش این رویش‌ها را حفظ و از ریزش جلوگیری کند.

تولیت آستان قدس رضوی، عنوان کرد: اسلام مزیت‌ها و داشته‌های تریبتی بسیاری را در اختیار مسلمانان گذاشته است، ارتباط با ائمه هدی(علیهم‌السلام) و مقوله زیارت از جمله ظرفیت‌های عظیم اسلام برای مصون­سازی از انحرافات و رویش‌ اسلامی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گسترش روزافزون تهدیدات و توطئه‌های دشمن در عرصه تهاجم فرهنگی اشاره و ابراز کرد: روز آمدی و به هنگام بودن، رصد و پیش­بینی فعالیت‌های دشمن و انجام اقدامات متناسب و به موقع، از ملزومات یک فعال دینی در عرصه مبارزه و مقابله با جنگ نرم است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه گستره جنگ نرم به گونه‌ای است که تقریبا هر ساعت شاهد شرایط و اتفاق جدیدی هستیم، اضافه کرد: اقدامات بسیار خوب و مثبتی تاکنون در عرصه فرهنگ کشور انجام شده، اما شرایط خاصی که با آن رو به رو هستیم، ایجاب می ­کند که روش‌های تبلیغی و اثرگذاری مدام در حال پایش و به روز شدن باشد تا بتوانیم ضمن حفظ سرمایه‌ها آن‌ها را افزایش دهیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر این مطلب که سازمان تبلیغات اسلامی تنها ارگان مسئول در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن نیست، افزود: سایر دستگاه و ارگان‌ها نیز باید با فعالیت بیشتری به عرصه فرهنگ کشور که امروز با تهدیدات گسترده‌ رو به رو است، ورود پیدا کنند و به نوبه خود گامی در راستای تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بر دارند.

وی با بیان اینکه امروز بخش مهمی از فعالیت‌های کشورهای استعماری و نظام سلطه در خدمت عملیات جنگ روانی قرار دارد که هدف، تسلط پنهانی و غیرملموس بر جوامع است، ادامه داد: آستان قدس رضوی قطعا همکاری و تعاملات خود را با سازمان تبلیغات اسلامی گسترش و توسعه خواهد داد و تلاش خواهیم کرد با همکاری و همگرایی بیشتر، قدرت نرم جمهوری اسلامی را بیش از پیش افزایش دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن تکیه بر ظرفیت‌های اسلامی، داشته‌های داخلی و برخورداری از روحیه انقلابی است، عنوان کرد: باید در راستای توانمند کردن خود در برابر دشمن هر چه بیشتر بکوشیم، سازش و کوتاه آمدن در برابر استکبار سبب جری شدن آن­ها می‌شود و این حقیقتی است که در تمام عرصه‌ها صدق می‌کند و در عرصه فرهنگ نیز تنها راه عقب راندن دشمن، استفاده مناسب از داشته‌های غنی فرهنگی اسلامی و داخلی است.

وی، برخورداری مدیران فرهنگی از روحیه انقلابی و جهادی اوایل انقلاب و دوران جنگ را راهگشای بسیاری از معضلات فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: مشکلات بودجه‌ای و امکاناتی وجود دارد، اما فرهنگ اصیل اسلامی-ایرانی ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد که اگر به عرصه عمل بیاید، قطعا دست تفوق و برتری از آن ما خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی، رمز تحمیل فرهنگ استبدادی و استعماری غرب بر جوامع مسلمان را تغییر ذائقه معرفی کرد و گفت: استکبار ابتدا با تغییر ذائقه و سپس با تحمیل فرهنگ خود به دنبال به استعمار کشیدن ملت‌هاست، در این شرایط متولیان فرهنگی باید برای ذائقه­ سازی اسلامی تلاش کنند و از فطرت‌های پاک که بزرگترین سرمایه برای ذائقه ­سازی اسلامی است، به بهترین شکل بهره ببرند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha