پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تظاهرات در بحرین

حوزه / در پی شهادت سه جوان بحرینی، علمای بحرین در بیانیه شدید اللحنی ۳ روز عزای عمومی در بحرین اعلام کرده و خطاب به آل خلیفه تاکید کردند: آنچه از مکر و حیله دارید به کار گیرید که والله نام ما را نخواهید توانست (از ذاکره تاریخ) پاک و محو کنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی شهادت سه جوان بحرینی ، علمای بحرین بیانیه شدید اللحنی صادر کردند و ابراز داشتند: حکومت دیکتاتوری مرحله پایانی را در بحرین آغاز نموده، پس مردم باید صبر پیشه کرده، با راسخیت بیشتر بر فعالیت های خود بیفزایند، و روحیه غیرتمندانه انقلابی خود را بالا برند، و در پی این مرحله دشوار برای پیروزی و گشایش آماده شوند که این وعده الهی است. پیروزی بسیار بزرگی پیش رو است.

ترجمه این بیانیه به این شرح است:

 

با تسليت و تبريك محضر ولي عضر عج و مراجع گرانقدر و همه مومنین به مناسبت شهادت ستارگانی که در راه خداوند و مطالبه حق و ایستادگی در برابر ظلم و طغیان و فساد آسمانی شدند.  خداوند به خانواده شهدا عباس السمیع، علي السنكيس و سامي مشيمع صبر و اجر عظيم در فراق آنها عطا نموده و روحشان را قرین رحمت خویش بفرماید.

 شهدا زنده اند و خون آنها به هدر نخواهد رفت ، خون آنها در وجود آزادگان و غیرتمندان جاری شده و اراده ای راسخ چون کوه خواهد ساخت تا ریشه طغیان و ظلم را خشکانیده و خون آنان را ار قاتلینشان مطالبه کنند.

وطن ما که تا کنون ده ها شهید تقدیم نموده از ادامه راه عزت و کرامت باز نخواهد ایستاد حتی اگر مجبور شود در راه خدا و کشور چندین برابر تقدیم و فدا نماید. پس آنچه از مکر و حیله دارید به کار گیرید که والله نام ما را نخواهید توانست (از ذاکره تاریخ) پاک و محو کنید.

جهان شاهد است که جوانان ما بر خلاف ادعای نظان خارج از موازین قانونی کشته شدند چنانکه سیستم قضایی به دست خود طرف دعوا اداره ميگردد ( استقلالی ندارد) و از متهمین تحت شکنجه اعتراف گرفته شده ، همانطور که قضات بین المللی و در راس آنها "قاضی شریف بسیونی" که مورد اعتماد خود نظام در انجمن حقیقت یاب بیت المللی بود بر این امر صحه گذاشته اند. حال این چه عدالت باطلی ست که به وسیله آنها متهمین محکوم میگردند؟

حکومت دیکتاتوری مرحله پایانی را در بحرین آغاز نموده، پس مردم باید صبرپیشه کرده، با راسخیت بیشتر بر فعالیت های خود بیفزایند، و روحیه غیرتمندانه انقلابی خود را بالا برند، و در پی این مرحله دشوار برای پیروزی و گشایش آماده شوند که این وعده الهی است. پیروزی بسیار بزرگی پیش رو است.

موارد زیر را به ملت بزرگوارمان اعلام می کنیم:

1-اعلام سه روز عزای عمومی با گشایش تمامی حسینیه ها و تاکید به حضور پر شور در مراسم یادبود شهدا

2-ممانعت از تمامی مظاهر شادی به مدت یک هفته

3-بر تمامی ملت مرد و زن ، کوچک و بزرگ واجب  است از تمامی وسایل قانونی برای به نمایش گذاشتن خشم عمومی گسترده نمایند و در راه عمل به امر به معروف و نهی از منکر ، در قبال اقدام خطیر ریختن خون بیگناهان تحت سایه ی بی عدالتی ، قدم بردارند.

 

علمای بحرين

یکشنبه ١٦ ربيع الثاني ١٤٣٨هـ

١٥ ژانویه ٢٠١٧م

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha