جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی میناپور دیالی- مدیر حوزه لرستان

حوزه / مدیر حوزه علمیه لرستان با بیان این که در ۲۶ دی ۵۷ همان قدر که ملت به پیروزی نهایی امیدوار شدند، نیروهای وفادار به رژیم شاه سرخورده و اربابان خارجی از جمله آمریکا به تکاپو افتادند، گفت: اراده آهنین ملت انقلابی به رهبری امام خمینی (ره) توطئه‌ها را یکی پس از دیگری خنثی و پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با بیان اینکه در ۲۶ دی ۵۷ با خروج شاه از کشور، روح امید و نشاط در ملت مظلوم و ستمدیده ایران اسلامی دمیده شد افزود: با خروج شاه از کشور نشانه های پیروزی قطعی انقلاب در جامعه آشکار و نمایان گردید.

وی با اشاره به اینکه محمد رضا شاه پهلوی که تحمل فشارهای مردم انقلابی و حق گو را نداشت مجبور به فرار شد یادآور شد:فرار شاه از کشور سرآغاز فصلی نو در حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ایرانی بود.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان این که در ۲۶ دی ماه سال ۵۷ همان قدر که ملت به پیروزی نهایی امیدوار شدند، نیروهای وفادار به رژیم ستم شاهی ناامید و سرخورده و اربابان خارجی از جمله دولت جنایتکار آمریکا به تکاپو افتادند خاطر نشان کرد: اراده آهنین ملت انقلابی به رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) توطئه‌ها را یکی پس از دیگری خنثی نمود و پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور روز ۲۶ دی ماه ۵۷ را روز خروج فرعون زمان از سرزمین ایران برشمرد و اظهار داشت: این روز یکی از رخدادهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه بدون تردید مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) نقش تعیین کننده ای در فرار شاه از کشور و جلوگیری از بازگشت دوباره وی داشتند، افزود:رژیم سلطنتی کمتر از یک ماه پس از فرار شاه سقوط کرد و درست پس از ۲۶ روز از فرار شاه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و مردم ستمدیده ایران اسلامی از زیر بار یوغ و استبداد رهایی یافتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha