پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام  علی ابوالقاسمی

حوزه / مدیر مرکز پاسخگویی به سئوالات شرعی حوزه علمیه قزوین گفت: اگر در جامعه خانواده جایگاه خود را پیدا کند و بنیانی محکم و استوار داشته باشد، بسیاری از معضلات اجتماعی خود به خود از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  علی ابوالقاسمی، در نشست سبک زندگی که در سالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سئوالات شرعی برگزارشد به نقش خانواده در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و اظهارکرد: خانواده تأثیرگذار ترین نهاد اجتماعی است و نقش بسیار مهم وسازنده ای در سرنوشت تک تک افراد یک جامعه دارد.

وی  با تاکید بر اینکه خانواده مهم ترین نظام اجتماعی جامعه است که سلامتی جامعه را تضمین می کند، خاطرنشان کرد: خانواده های ایرانی باید با الگو قرار دادن زندگی اهل بیت (ع) بخصوص حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) خانواده ای موفق و سرشار از محبت و صمیمیت داشته باشند.

حجت الاسلام ابوالقاسمی افزود: سبک زندگی اسلامی‌ایرانی دارای چارچوب خاصی است که برای اجرایی شدن آن باید توجه وی‍ژه داشت و یکی از مسائل مهمی که امروزه مورد توجه همگان قرار گرفته است، مسئله‌ چگونگی رجوع به سبک زندگی اسلامی است که به‌ خصوص در حوزه‌  خانواده به ‌صورت پررنگ ‌تری مطرح می شود.

مدیر مرکز پاسخگویی به سئوالات شرعی حوزه علمیه قزوین به نقش بانوان در جامعه اسلامی اشاره و تصریح کرد: زنان در عرصه انقلاب شكوهمند اسلا می ايران نيز افتخار آفريدند و در ميدان جهاد در لوای حجاب اسلامی نقش آفرینی هایی را به منصفه ظهور رساندند كه در كلام نورانی بنيان گذار جمهوری  اسلامي ايران، امام خمینی (ره)  كاملاً ‌تبيين گرديده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha