شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی

حوزه/ اگر بتوانیم دانش آموزان را مشتاق و علاقه مند علوم حقیقی کنیم، در حقیقت توانسته ایم گام مهمی در عرصه تعلیم وتربیت برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی، امروز در نشست دبیران قطب 5 کشوری که در ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در قم برگزار شد به جایگاه  تعلیم و تربیت در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: کسانی که ایمان  بیاورند خدا  یک درجه به آنان می دهد و اگر انسان علاو برداشتن ایمان، علم هم داشته باشد درجاتی به او داده خواهد شد.

دبیر ستاد همکاری ها حوزه و آموزش و پرورش ابراز داشت:  معصوم(ع) در روایتی فرمود« علم نوری است که با آن قلب انسان روشنایی پیدا می کند»؛ این  نشان می دهد که منظور قرآن و معصوم(ع) از علم، هر نوع علومی نیست، بلکه علومی است که باعث نورانیت و روشنایی در قلب شود و آن علوم حقیقی برگرفته از معارف دینی و الهی و منابع غنی سخنان اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که علم حقیقی سر منشاء همه نیکی ها و جهل، منشاء همه بدی ها است، ابراز داشت: اگر علم باعث خیر شد آن علم حقیقی و روشنایی دهنده و اگر باعث  گمراهی  شد آن علم نیست، بلکه جهل و خیال است؛ بنابراین همه باید عملی را بیاموزیم و تعلیم دهیم که باعث خیر شود و این هدف مهم درآموزش پرورش است. 

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم دانش آموزان را مشتاق و علاقه مند علوم حقیقی کنیم درحقیقت توانسته ایم گام مهمی در عرصه تعلیم و تربیت برداریم و اگرنتوانیم این هدف را دنبال کنیم،  نتوانسته ایم به اهداف تعلیم و تربیت اسلامی برسیم.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه خیر،آثار مختلفی مانند ترویج ونهادینه کردن اقتصاد مقاومت، تقویت روحیه ایثار، شجاعت و قدر شناسی امنیت دارد، عنوان کرد: با توجه به حقیقت علم، باید به گونه ای درعلم آموزی و تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش حرکت و عمل کنیم که در پایان کار سر از رضایت الله بیرون بیاوریم.

وی با اینکه باید برای نهادینه کردن ارزش های دینی و تربیتی در جامعه و در بین  دانش آموزان تلاش کرد و بهترین نهاد در این عرصه حوزه است، گفت: باید حوزویان قدراین ظرفیت را که درآموزش و پروش  ایجاد شده را بدانند و برای رسیدن به اهداف تعیین شده تلاش کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: توجه به ظرفیت، نیازها و ترویج مبانی دینی از مسائل مهم برای همکاری دو نهاد است.  

حجت الاسلام و المسلمین ملکی افزود: برای همکاری در ستاد همکاریها، برنامه و اولویت هایی برای همکاری تعیین شده است؛ بنابراین باید طوری حرکت کرد تا بتوانیم بهترین بهره برداری از این ظرفیت راداشته باشیم.

 دبیر ستاد همکاری ها عنوان کرد: توانمند سازی منابع پایدار، یکی از اولویت های آموزش پرورش است به همین دلیل حوزه می تواند نقش بهتر و پررنگ تری در این عرصه ایفاء کند.

وی با تاکیدبر اینکه باید در کمیته چگونگی رسیدن به راهکارهای توانمند سازی منابع انسانی را مورد توجه، هم فکری وهم افزایی قرار داد، اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را گام مهم در عرصه تعلیم و تربیت دانست. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha