جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سه جوان بحرینی

اختصاصی حوزه - عضو ارشد مجلس علمای بحرین گفت: در واقع قاتل اصلی جوان های بحرینی که صبح امروز اعدام شدند، شخص پادشاه بحرین حمد بن عیسی است ، چراکه وی بعد از صدور این حکم آن را برای اجرا امضا کرده بود در صورتی که پادشاه می توانسته طبق قانون اساسی بحرین، حکم را امضا نکند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رژیم بحرین صبح امروز سه جوان انقلابی این کشور را با نام های سامی مشیمع، علی السنکیس و عباس السمیع را که متهم به دست داشتن درانفجار الدیه و کشته شدن سه نفر از مزدوران وابسته به آل خلیفه از جمله یک افسر اماراتی بودند اعدام کرد.


در همین رابطه حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن خجسته عضو ارشد مجلس علمای بحرین  با اشاره به اجرای حکم ظالمانه اعدام سه جوان بحرینی از سوی آل خلیفه در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به بیان آخرین تحولات این کشور پرداخت .

حجت الاسلام والمسلمین خجسته گفت: در ابتدا شهادت این سه جوان مظلوم را به مردم بحرین و خانواده های آنها تبریک و تسلیت می گویم و از خداوند خواهان علو درجات برای این جوانان انقلابی و برای قاتلان آنها سقوط در اسفل سافلین دوزخ را خواهانم.

وی ادامه داد: این 3 جوان همواره دلیل بی گناهی خود را برای دادگاه ظالم آل خلیفه ارائه داده بودند و اگر این دادگاه در هرجای دیگر دنیا برگزار می شد که یک دادگاه عادل و مستقلی داشت، قطعا حکم برائت آنها اعلام می شد.اما متاسفانه حکم ظالمانه اعدام پس از مراحلی به طور قطعی صادر شد و امروز صبح به اجرا در آمد و  این سه جوان بی گناه به شکل مظلومانه ای به درجه رفیع شهادت نائل شدند.


        قاتل اصلی سه جوان بحرینی حمد بن عیسی جنایتکار است 


روحانی بحرینی با اشاره به نقش پادشاه بحرین در شهادت این سه جوان گفت: در واقع قاتل اصلی این جوان ها شخص پادشاه بحرین حمد بن عیسی است ، چراکه  وی بعد از صدور این حکم  آن را امضا کرده بود، در صورتی که پادشاه می تواند طبق قانون اساسی بحرین حکم را امضا نکند   اما او اصرار داشته در ارتکاب این جرم قبیح شریک باشد ، و حکم را امضا کرده بنابراین قاتل اصلی این سه جوان  پادشاه بحرین است. او فکر می کرد می تواند با این اقدام وحشیانه مردم را  بترساند و یا به خانه هایشان  برگرداند که این یک وهم و خیال خام بود .

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن خجسته
عضو ارشد مجلس علمای بحرین  با اشاره به واکنش ملت انقلابی بحرین در خصوص اجرای این حکم گفت: از دیروز و بویژه امروز بعد از اجرای حکم، مردم بحرین و مجاهدین انقلابی به خیابان ها ریختند و در مساجد و اماکن مختلف تکبیر گویان اعتراض و خشم خود را ابراز می کنند و راهپیمایی ها در نقاط مختلف بحرین ادامه دارد و این خون ها ان شاءلله به هدر نمی رود و مردم انتقام این خون ها را می گیرند .


فعال بحرینی با اشاره به تشنج و درگیری اطراف منطقه الدراز گفت: منطقه اطراف "الدراز" شلوغ است و این منطقه محاصره است  و بیشتر در گیری ها در منطقه  سنابس است چرا که شهدا از این منطقه هستند و دلیل مهم درگیری ها در این منطقه به خاطر تحویل گرفتن جنازه های شهدا بود تا در مناطق محل سکونت خودشان به خاک سپرده شوند اما  نظام اصرار داشت که شهدا در مقبره ای دور از محل سکونت خانواده هایشان به خاک سپرده شوند که مورد اعتراض خانواده های شهدا قرار گرفت. خانواده ها اصرار داشتند این سه شهید در منطقه خودشان تشییع و به خاک سپرده شوند. 


 وی با اشاره به آخرین اخبار از تحویل اجساد پاک شهدا به خانواده هایشان گفت: ماموران حکومت با خانواده های شهدا  تماس گرفته بودند که خانواده ها بیایند برای مراسم خاک سپاری در مقبره مد نظر حکومت، اما خانواده ها مخالفت کردند و از فرصت استفاده کرده و عکس های زیادی از این شهدا و گلوله هایی که در قلب این شهدا جای گرفته بود، گرفتند. در حال حاضر آخرین اخبار رسیده از بحرین حاکی است خانواده شهدا در تماسهای تلفنی برای حضور هنگام دفن شهدا به قبرستان ام الحصم بحرین فراخوانده شدند . و نظام از تحویل پیکر شهدا به خانواده های شان تا پایان دفن خودداری کرده است.


احتمال وحشیگری بیشتر ماموران آل خلیفه در روز های آینده 


 عضو ارشد مجلس علمای بحرین با اشاره به احتمال هر گونه وحشگیری نیروهای آل خلیفه در روز های آینده گفت: با حماقت هایی که از آل خلیفه سر می زند احتمال حمله به منطقه محاصره شده "الدراز" وجود دارد و مردم هم آماده دفاع در مقابل هر گونه وحشی گری ماموران آل خلیفه هستند.


اعدام سه جوان بحرینی با چراغ سبز انگلیس انجام شد 


روحانی بحرینی با بیان اینکه قدرت های عربی و غربی در این جنایت با آل خلیفه شریک هستند، افزود: انگلیس نقش بسزایی در اجرای این حکم ظالمانه دارد، بویژه بعد از سفر اخیر نخست وزیر انگلیس به بحرین و برنامه ایران هراسی که مطرح کردند به حکومت آل خلیفه چراغ سبز نشان دادند و حمایت مطلق خود را از بحرین نشان دادند. همچنین  در دو و سه روز گذشته وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد؛ ما به هر شکلی حامی کشورهای عربی خلیج فارس در منطقه هستیم و در مقابل ایران از آنها دفاع می کنیم در واقع آمریکا و انگلیس مهمترین نقش را در اجرای این حکم داشتند .


وی در پایان گفت: در واقع این جنایت وحشیانه هدیه آل خلیفه برای کشور امارات بود آن هم در مقابل قولی که نظام بحرین به خاطر جبران آن انفجار به اماراتی ها داده بود.


 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha