چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله رفسنجانی در حرم امام خمینی(ره)

حوزه/ رئیس دفتر بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ابعاد شخصیتی، مجاهدت ها و خدمات رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: من بیش از ۵۰ سال با مرحوم هاشمی بودم، می توانم شهادت بدهم که کاری به غیر از برای خدا انجام نمی داد و به شدت از ریا و دوچهره بودن متنفر بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، عصر امروز در مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور رئیس جمهور، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مقامات و شخصیت های برجسته کشوری و لشکری و عموم مردم انقلابی، در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی، مجاهدت ها و خدمات رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: من بیش از ۵۰ سال با مرحوم هاشمی بودم، می توانم شهادت بدهم که کاری به غیر از برای خدا انجام نمی داد.

وی با بیان این که با خود گفتم آیت‌الله هاشمی مصداق کدام آیه قرآن است؟، ابراز داشت: ایشان مصداق کامل آیه 54 سوره مائده، آیه 96 سوره مریم، آیه 100 سوره توبه، آیه 30 سوره فصلت و آیه 10 سوره حشر «وَالَّذِينَ جَاءُوا مِن بَعْدِهِمْ يَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِّلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَّحِيمٌ / و [نيز] كسانى كه بعد از آنان [مهاجران و انصار] آمده‏ اند [و] مى‏ گويند پروردگارا بر ما و بر آن برادرانمان كه در ايمان آوردن بر ما پيشى گرفتند ببخشاى و در دلهايمان نسبت به كسانى كه ايمان آورده‏ اند [هيچ گونه] كينه‏ اى مگذار پروردگارا راستى كه تو رئوف و مهربانى»، است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این که امام(ره) فرمود هاشمی زنده است تا نهضت زنده است، افزود: هاشمی زنده است با روش، منش و صحبتش آموزه هایی به ما می دهد و هم با فوتش.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دیشب فکر می کردم از سال 42 با این مرد بزرگ تاریخ معاصر معاشر بودم. قریب 53 سال است که با او در فراز و نشیب ها، مبارزات قم، دوران زندان، قبل و بعد از پیروزی انقلاب بودم و اگر صفاتی را می گویم بپذیریم و بدانیم اینها مشاهدات و یقینیات من است.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری تصریح کرد: مرحوم هاشمی به شدت از ریا و دوچهره بودن متنفر بود و برای خدا کار می کرد. متأسفانه در کشور ما و جامعه ما برخی ها هزار چهره هستند.

وی ادامه داد: از نمونه های کار برای خدا در نزد هاشمی(ره) این است که در سال های مبارزه امام خمینی(ره) در نجف از ایشان خواست که به ایران نیاید، اما هاشمی به امام(ره) گفت نهضت و انقلاب به من احتیاج دارد و باید به ایران بروم، آمد و دستگیر شد.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با بیان این که درس دیگر هاشمی(ره) صبر و مقاومت است، ابراز داشت: هاشمی صبر را ذله کرده بود. من گاهی اوقات از این همه صبر و مقاومت این مرد تعجب می کردم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت تکریم بزرگان و شخصیت های انقلابی، گفت: خیلی بد است که شخصیت هایمان تا هستند به آن ها توهین کنیم و هنگامی که از دنیار رفتند، بر سرمان بزنیم.

برپایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، یادگاران معزز امام سید حسن خمینی و سید علی خمینی، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، تعدادی از نمایندگان مجلس، همسر و فرزندان آیت الله هاشمی، بسیاری از شخصیت های سیاسی کشور، روحانیون و عموم مردم انقلابی در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha