پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
در دیدار با هنرمند قرآنی بین‌المللی

حوزه/ ‌حضرت آیت الله سبحانی بر لزوم جهانی کردن معارف قرآن با ابزار هنر تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‎الله‎ سبحانی امشب در دیدار با هنرمند قرآنی با ذکر این مطلب که قرآن دارای خصایص و ویژگی های منحصربه فرد است گفتند: یکی از مزیت ها و ویژگی های قرآن، قابلیت فهم همگانی این کتاب شریف است.

این مرجع تقلید یادآورشدند: علاوه بر اینکه قرآن برای همه مردم قابلیت فهم دارد از طرفی این کتاب شریف پیچیدگی‎ها و ظرافت‎های خاصی دارد که بزرگترین فلاسفه و عالمان،‌تا کنون به بخشی از ابعاد آن اشاره کرده اند.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: یکی از ویژگی های خاص قرآن کریم، عمومی بودن این کتاب است؛ قالب کتاب ها برای صنف خاصی نوشته می‎شوند، ولی قرآن برای هدایت همه مردم نازل شده است.

ایشان یادآورشدند: یکی از بخش های مهم قرآن، قصص و داستان های قرآنی است؛ اما این داستان ها و قصص با دیگر داستان ها کاملا متفاوت است؛ مهمترین ویژگی و تفاوت ساختگی نبودن قصص قرآنی است.

معظم له گفتند: در مطالعه رمان می‎دانیم که این قصه ساختگی است پس اثر آن کمتر است، ولی وقتی که متوجه باشیم که یک قصه دارای حقیقت عظیم است توجهات به آن جلب می‎شود.

ایشان یادآورشدند: قرآن کریم منعکس کننده متن واقعی است و به همین خاطر اثر آن بیشتر است و نمی‎توان داستان‎های دیگر را با آن مقایسه کرد.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: در انتشار کتب به ویژه کتب قرآنی باید سعی کرد که این ترجمه‎ها به بهترین شکل انجام شود تا خللی از حیث موضوعی در آن نباشد.

این مرجع تقلید بیان کردند: این گونه آثار هنری قرآنی نباید در مدار بسته منتشر شود، بلکه باید از مرزهای ایران برون رفته و در اختیار تمام مردم دنیا قرارگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha