جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام تراشیون

کارشناس مسایل خانواده گفت: جامعه امروزی نیاز به خانواده دینی دارد نه سنتی و نه مدرنیته که هر دو آنها دارای آسیب هستند. خانواده سنتی پدر محور بوده و خانواده مدرن با الگو برداری غلط دارای ضعف های فراوانی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، شب گذشته در سلسله نشست های خانواده اسلامی با موضوع "تحکیم خانواده" در همدان، با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب در رابطه با اسلامی سازی خانواده گفت: ایجاد جامعه خانواده محور و تقویت خانواده در راس امور قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره مساله خانواده و جامعه، بیان داشت:  امروز بزرگ ترین خدمت به جامعه بشری کمک به تحکیم خانواده است همانطوری که در اول خلقت انسان،اولین کار حضرت آدم و حوا به تشکیل خانواده اختصاص داده شد.

کارشناس مسایل خانواده ادامه داد: جوامعی که نگاه به خانواده ندارند، مورد آسیب های بیشتری قرار می گیرند مانند کشور ترکیه که در کشور های اسلامی از ضعف فراوانی در مساله خانواده برخوردار است.

وی با اشاره به یکی از خواص تحکیم خانواده تصریح کرد: سلامت اخلاقی جامعه رابطه مستقیمی با خانواده های سالم دارد از این رو جامعه ای که در مساله تحکیم خانواده دارای برنامه باشد، می تواند به سلامت اخلاقی دست یابد.

حجت الاسلام تراشیون تصریح کرد: تحکیم خانواده سبب تقویت نظام تربیتی شده و همچنین تقویت معنویت توسط یک خانواده قوی و با اصالت صورت می پذیرد و در مثال های متعدد می توان به این مساله پی برد همچون فردی که تا کنون از مسایل اسلامی آگاه نبوده ولی با ورود به یک خانواده دینی به دین مداری تشویق شده و همچنین عکس آن مانند خانواده ای که سبب زدگی فرد نسبت به دین شده است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های خانواده موفق رشد علمی است و شاید این سئوال پرسیده شود که غرب با این همه پیشرفت به رشد علمی نرسیده است پاسخ این است بله رشد علمی نسبتا مطلوب را نداشته است.

کارشناس خانواده با اشاره به نیاز های انسان در خانواده بیان کرد: زمانی که فردی در جامعه ای زندگی کند و دارای امنیت و آرامش بوده و از محبت و احترام و شان اجتماعی برخودار باشد سبب شکوفایی آن جامعه می شود.

وی ادامه داد:  جامعه امروزی نیاز به خانواده دینی دارد نه سنتی و نه مدرنیته که هر دو آنها دارای آسیب هستند. خانواده سنتی پدر محور بوده و خانواده مدرن با الگو برداری غلط دارای ضعف های فراوانی هستند.

وی در ادامه با اشاره به آسیب های فضای مجازی گفت: اگر این فضا مدیریت نشود مشکل زا شده و این مساله قابل جمع با خانواده و رسیدگی به وظایف فردی نیست.

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به عوامل تحکیم خانواده، افزود: انعطاف منطقی داشتن در خانواده دینی از خطوط قرمز خداوند متعال است، امام علی(ع) در این باره فرموده است مدارا نصف خوشی در انعطاف پذیری است.

وی دخاطرنشان کرد: انعطاف پذیری یکی از عوامل استحکام خانواده است،گذشت سبب محکم و استوار شدن ستون های خانواده می شود از این رو همسران نسبت به اشتباهات یک دیگر بنا را بر گذشت و انعطاف قرار دهند.

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به نحوه انعطاف در خانواده، خاطرنشان کرد: انعطاف در اشتباهات سازمان نیافته و در خواسته های طرف مقابل علی رغم میل باطنی سبب قوت روحیه خانواده می شود.

وی در ادامه با اشاره به صداقت در زندگی تصریح کرد: یکی از عوامل تحکیم خانواده گفتار صادقانه است و دروغ سبب تزلزل پایه های زندگی می شود، خاصیت صداقت جلب اطمینان طرفین است و گاهی اوقات دلیل دروغ گویی می تواند سخت گیری های یک طرف باشد.

کارشناس مسایل خانواده گفت: قدردانی از همسر به طوری که از قلب فرد عبور کرده و به کلام برسد و در نهایت در رفتار تجلی کند سب استوار شدن رابطه طرفین می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha