جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امیدیان/ تولیت مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد

حوزه /عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان گفت: مبلغان و طلاب جوان باید با بهره گیری از سلاح دانش و علم روز برای سئوالات مخاطبان بخصوص نسل جوان جامعه پاسخ محکم و متقن داشته باشند و به شبهات اعتقادی و فکری نسل جوان پاسخ دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید امیدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه متون روایی ، قرآن و پیشوایان دینی، مسلمانان و جامعه اسلامی را  در مواجهه با هجمه های فرهنگی دشمن به بصیرت و مقابله توصیه نموده اند، گفت: در مقابله با هجمه های دشمنان، باید در جهت توانمند سازی و بصیرت افزایی مسلمانان اقدامات اساسی و منسجم صورت گیرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مقابله با جنگ نرم دشمن و رهنمودهای معظم له در جهت خنثی سازی اثرات هجمه های فرهنگی دشمن تصریح کرد:حوزه علمیه ، مراکز دانشگاهی و آموزش عالی در این راستا  باید برنامه های خود را بصورت هدفمند برای به مخاطبان ارائه دهند.

موسس و تولیت مدارس علمیه برادران و خواهران شهرستان نورآباد با تاکید بر اینکه حوزه علمیه و مبلغان در راستای برنامه ریزی برای خنثی نمودن شبیخون فرهنگی دشمن اقدامات موثری را در بحث نرم افزاری و فضای مجازی انجام داده اند، خاطر نشان کرد: حوزه توانسته در این راستا برنامه های مدونی انجام دهد و در جهت رسالت خود که همان تبلیغ و ترویج آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت (ع) است رسالت خود را ایفا نماید.

عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه حوزویان و دانشگاهیان با همدلی و هم افزایی باید در جهت تعمیق آموزه های اسلامی اخلاقی در جامعه کوشا باشند، یادآور شد: در میدان مبارزه با جنگ نرم دشمن، حوزویان و دانشگاهیان نیازهای مخاطبان را شناسایی و ارزیابی می کنند و برای پاسخ به شبهات مخاطبان باید پاسخ متقن و مستدل ارائه دهند.

وی، ورود طلاب و مبلغان را برای تبلیغ آموزه های اسلامی اخلاقی در فضای مجازی را یک ضرورت برشمرد و گفت: مبلغان و طلاب جوان باید با بهره گیری از سلاح دانش و علم روز برای سئوالات مخاطبان بخصوص نسل جوان جامعه پاسخ محکم و متقن داشته باشند و به شبهات اعتقادی و فکری نسل جوان پاسخ دهند.

موسس و تولیت مدرسه علمیه حضرت بقیة اللّه(عج) نورآباد، با بیان اینکه تحکیم مبانی اعتقادی جوانان از رسالت های مبلغان و دستگاه های فرهنگی است افزود:باید با برنامه ریزی ،جهت دار و هدفمند در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن برنامه های مدون و تاثیرگذاری در جامعه صورت گیرد.

حجت الاسلام امیدیان، موازی کاری برنامه های اجرایی فرهنگی دستگاه ها را از آسیب های عرصه تبلیغ و فرهنگ برشمرد و تصریح کرد:پرهیز از موازی کاری در اجرای برنامه های دینی فرهنگی می تواند اثرگذاری برنامه های مقابله با جنگ نرم را ارتقاء داده و خروجی مطلوب را به همراه داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ضرورت دارد مراکز و رسانه ها با همدلی و برنامه ریزی در جهت هم افزایی برنامه های تبلیغ دین همدلی داشته باشند، افزود:در این راستا باید مراکز برنامه های خود در اختیار هم قرار دهند تا شاهد موازی کاری در اجرای برنامه های تبلیغی فرهنگی نباشیم و اثرگذاری برنامه های مقابله با جنگ نرم توسعه یابد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha