پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز خدمات

حوزه / مدیر مرکز خدمات حوزه‌ های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روحانی شیعه و سنی زیر پوشش خدمات این مرکز هستند، گفت: با احتساب خانواده طلاب و روحانیان اکنون افزون بر ۵ هزار نفر از خدمات این مرکز بهره‌ مند هستند.

حجت‌الاسلام محمد امیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی، با اعلام این مطلب و با تاکید بر اینکه حدود 120 نفر از مجموع روحانیان زیر پوشش این مرکز، از معمرین شیعه و سنی هستند، اظهار داشت: این مرکز به طلاب و روحانیون خواهر و برادر شیعه و اهل سنت در شهرستانهای این استان خدمات ارائه می‌ دهد.

وی خدمت رسانی به سربازان حضرت ولی عصر (ع) را افتخار بزرگی دانست و افزود: کار  کردن در جایی که به دست شما افراد نیازمند، حمایت می شوند و به کسانی کمک می شود که خداوند از کمک به آن ها خشنود می شود، باعث افتخار بوده و این نعمتی بوده که خداوند متعال به ما عطا کرده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب و روحانیون در ارتقای فرهنگ دینی و سلامت اندیشه مردم نقش بی بدیلی دارند و در پاسداری از حوزه فرهنگی و دینی جامعه تلاش می کنند، بنابراین انتظار می رود که این قشر حداقل از خدماتی متناسب بخش های خدماتی مشابه جامعه و به شکل قابل قبولی برخوردار باشند.

وی با اشاره به چگونگی تاسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در راستای حمایت از روحانیت و برای این که این قشر تأثیرگذار در جامعه بتواند نقش خود را به خوبی انجام دهد، مقام معظم رهبری احساس ضرورت کردند که مرکز خدمات حوزه‌ های علمیه تأسیس شود.

حجت الاسلام امیری افزود: این مرکز در آغاز تأسیس تنها به پرداخت هزینه نسخه های درمانی می پرداخت، لیکن با حمایت و هدایت رهبر معظم انقلاب و تلاش و جدیت مدیران و کارکنان خدوم آن، تاکنون توانسته است خدمات قابل توجهی در زمینه های مختلف؛ مادی، معنوی و فرهنگی به طلاب و روحانیون ارائه دهد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه جامعه هدف مرکز خدمات حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مرکز خدمات، جامعه هدف خود را از خدمت رسانی صرف به طلبه و روحانی خارج کرده است و خانواده و فرزندان روحانیون را نیز مورد توجه قرار داده است که این اقدامی شایسته و درخور به شمار می رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha