جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محسن کرمی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان صحنه، با اشاره به اهمیت فضاهای مجازی گفت: دشمنان با استفاده از این ابزار، ایمان و غیرت جوانان ما را نشانه گرفته اند که اگر اقدامی جهادی نشود اثراتی جبران ناپذیر را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام محسن کرمی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه امیرالمومنین (ع) شهرستان صحنه  با تاکید بر اهمیت فضای مجازی گفت: فضای مجازی محیطی است که کاربران زیادی دارد ما اگر موفق شویم این شبکه ها را به کنترل در بیاوریم، می شود بیشترین تاثیر را در جامعه به ویژه بر قشر جوان گذاشت و از این راه تکلیف خود را به اسلام و انقلاب ادا می کنیم.

این کارشناس امور مذهبی عنوان کرد: با توجه به سیطره رسانه های غربی و دشمنان بر رسانه ها و شبکه های اجتماعی، تکلیف اقشار مذهبی به ویژه طلاب و روحانیون سخت تر شده که با یادگیری و استفاده از این شبکه ها می توان هجمه های آنان را بی اثر کرد.

وی تاکید کرد: دشمنان با استفاده از این ابزار، ایمان و غیرت جوانان ما را نشانه گرفته اند که اگر اقدامی جهادی نشود اثراتی جبران ناپذیر را به دنبال دارد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان صحنه گفت: متاسفانه افراد دین دار و مذهبی جامعه کمتر وارد این فضا شده که همین امر موجب می شود فضای مجازی به دست افراد سودجو بیفتد.

وی افزود: با توجه به نقش رسانه ها و فضای مجازی و وضیعتی که اکنون پیش روی ماست حضور روحانیت با اطلاعات کافی بسیار ضروری است.

حجت الاسلام کرمی عنوان کرد: طلاب و روحانیون باید با مسلح شدن  به سلاح تقوا و علم و اطلاعات کافی این عرصه مهم را که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد رها نکرده و با حضور پررنگ خود شبهات و انحرافات و تفکرات غلط را خنثی کنند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: برای ترغیب جوانان به حضور در مساجد راهکارهای زیادی وجود دارد از جمله: اینکه مساجد را از انحصار به اقامه نماز خارج کرد به عنوان مثال می تواند در کنار اقامه نماز کانون بسیار خوبی برای مسايل فرهنکی و حل مشکلات معیشتی مردم باشد.

وی اظهار داشت: می شود هیأت امناء مساجد را از سنین مختلف انتخاب کرد که تحت راهنمای های افراد صاحب تجربه در مسجد فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام کرمی عنوان کرد: امام جماعت با توجه به جایگاه ممتاز و ویژه ای که در مسجد دارد می تواند با شرکت دادن جوانان در فعالیت های گروهی و جمعی و طولانی نکردن نماز و اختصار در مدت سخنرانی و ایجاد تنوع و بیان مسایل روز و جدید و مورد ابتلا، به راه اندازی اردو برای نوجوانان و جوانان عاملی مؤثر در جذب جوانان به مسجد باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • moradi IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    0 0
    سلام حاج آقا محسن دوستت داریم. مرادی.