شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجد

حوزه / مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی از برگزاری همایش مسجد و انقلاب اسلامی با حضور طلاب و روحانیون خبرداد.

حجت الاسلام حمید ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با تاکید بر اینکه در سرگذشت انقلاب، خط مسجد خط پررنگی است که گم نمی‌شود،گفت:  انقلاب ما چون حکومتی اسلامی است از مسجد ومنبر آغاز شدو باید این جایگاه حفظ گردد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: هر کجا که جامعه صدمه و لطمه ای می‌خورد، به دلیل دور شدن مردم از فضای مساجد  است چرا که مردم از مسجدی که در آن اندیشه‌های پیامبر اسلام در آن نقل می شود، دور شده اند.

وی افزود: خط انقلاب خط مسجد است زیرا مسجد محل وحدت مسلمانان بوده و همه ما رو به یک قبله می‌ایستیم و رو به کعبه نماز می‌خوانیم پس در مساجد جایی برای دوگانگی و تبعیض وجود ندارد.

حجت الاسلام ملایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بحث قرارگاه فرهنگی را در برابر هجوم استکبار مطرح می‌کنند، اظهار داشت: مساجد مراکز فرهنگی و عملیاتی است و این مکان مقدس باید خانه دوم جوانان باشد تا نسبت به نقشه‌های دشمن آگاه شده و در مقابل آن بایستند .

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری و در راستای اینکه مسجد مهم ترین پایگاه دین و فرهنگ، انقلاب اسلامی است، لذا مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی برآن شد تا سلسله کارگاه‌ها وهمایش‌های مسجد طراز انقلاب را در خراسان جنوبی برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه، باید کارگاه آموزشی مساجد به سمت مساجد طراز انقلاب اسلامی حرکت کند افزود: جامعه هدف کارگاه های آموزشی و همایش ها ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد، مدیران کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، متولیان مساجد، خدام، پایگاه‌های بسیج هستند.

حجت الاسلام ملایی بیان داشت: این کارگاه‌ها تا اواخر فرودین ماه ادامه داشته و در هر شهرستان 4 کارگاه وهمایش ودر مجموع در خراسان جنوبی 44 کارگاه وهمایش  برگزار می‌شود ودر هر دوره نزدیک به 3 هزار نفر تحت پوشش کارگاه‌ها قرار می‌گیرند.

این فعال فرهنگی  گفت: بهمن ماه امسال از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی، همایش مسجد و انقلاب اسلامی در تمام مساجد استان برگزار شده و در آن به نقش بی بدیل مساجد در اسلام وپیروزی انقلاب اسلامی به صورت علمی وتاریخی پرداخته می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha