پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: جهاد دانشگاهی می‎تواند کشور را در فرهنگ سازی صحیح نسبت به عمل به شعارهای سال یاری داده و انقلاب را به سمت رسیدن به جایگاهی که برای آن تعریف شده کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز در دیدار با مدیرجهاد دانشگاهی استان قزوین ، به نقش مهم این نهاد در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره واظهار کرد: جهاد دانشگاهی می تواند با بهره گیری از وجود افراد مستعد، نخبه و توانمند نقش به سزایی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به ویژه در حوزه فناوری های نوین ایفا نماید.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب است.

وی ، جهاد دانشگاهی را یکی از مهمترین نهادهایی دانست که در جهت منویات رهبر معظم انقلاب حرکت و توسعه را در کشور تسریع میکند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان داشت: جهاد دانشگاهی علاوه بر تلاش در زمینه علمی و کشف راههای جدید برای حضور در عرصههای موفقیت کشوردر عرصههای علمی و حتی فرهنگی میتواند نقش موثری ایفا کند.

وی ادامه داد: این نهاد انقلابی میتواند کشور را در فرهنگ سازی صحیح نسبت به عمل به شعارهای سال یاری داده و انقلاب را به سمت رسیدن به جایگاهی که برای آن تعریف شده کمک کند.

استاد حوزه علمیه قزوین اظهار داشت:  توسعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی یکی دیگر از قعالیت‌های این نهاد است که در این زمینه می‌تواند منشاء تحولات بسیاری در عرصه علوم مختلف و تحقیقات باشد.

وی عنوان داشت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در توسعه اهداف علمی و پژوهشی کشور و همچنین ارتباط موثر با حوزه  علمیه قزوین می تواند  بسیار موثر عمل نماید.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی نهادی علمی و دانشگاهی است باید ارتباط خود را با  طلاب و روحانیون حوزه های علمیه بیشتر کند.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی، برگزاری برنامه های آموزشی را برای طلاب واساتید حوزه های علمیه از سوی این نهاد را موثر دانست وبیان داشت: باید تلاش شود که در برگزاری این کلاس های آموزشی از حاشیه ها غیر ضروری در این کلاسها کمتر شده وبه اصل مطالب ارائه شود.

وی در پایان از زحمات ارزشمند مهندس فائزی وکارکنان این نهاد در ارائه خدمات به مردم استان قدردانی نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha