شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه شورای معاونین حوزه ایلام با حضور قائم مقام مدری حوزه های علمیه در امور استان ها

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام گفت: بحث وقف برای کمک به حوزه‌های علمیه در استان بسیار کم رنگ بوده و موقوفه‌ای نداریم، لذا اگر استانی به عنوان استان معین در بحث وقف انتخاب شود، می‌تواند تا حد قابل توجهی کمک کار ما باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلیمن وعد مرادبیگی، پیش از ظهر امروز در نشست شورای معاونین حوزه‌ علمیه استان ایلام که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: به فضل خداوند متعال و همراهی مدیران و اساتید حوزه‌های استان، فرآیند کاری ما در سطح استان رو به جلو بوده و این مهم از سوی کارشناسان مرکز نیز تایید شده است.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس استان از دانش‌آموختگان حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) ایلام هستند، افزود: در سنوات گذشته تعداد طلاب ما بین 60 تا 70 نفر بودند، اما خوشبختانه در حال حاضر این تعداد به 500 طلبه رسیده است.

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام اضافه کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی، تعداد مدارس در سطح استان از یک حوزه به هفت مدرسه رسیده که در بررسی‌های به عمل آمده از سوی کارشناسان مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، استان ایلام در رده حوزه‌های خوب کشور قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اشاره به اینکه استانی مانند ایلام نیاز توجه ویژه مسئولان است، تصریح کرد: امسال از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برای پذیرایی از طلابی که عازم سفر عتبات برای حضور در کنگره اربعین بودند، مورد توجه و همراهی قرار گرفتیم و توانستیم پذیرای بین 10 تا 12 هزار طلبه از سراسر کشور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌ علمیه استان ایلام، رشد طلاب از دو جهت «علمی» و «اخلاقی تربیتی» مورد توجه قرار دارد، عنوان کرد: از سال 82 با ورود تیم مدیریت جدید، حوزه‌ استان با ابتکار عمل فعالیت‌ها را آغاز کرده و در مسیر رشد علمی و اخلاقی طلاب حرکت می کند.

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام با بیان اینکه 2 نفر از مدیران حوزه استان ایلام در سطح کشوری مورد تجلیل قرار گرفتند، ادامه داد: برای جذب اساتید تا حد امکان از اساتید بومی استفاده می‌کنیم و برای کادر اجرایی حوزه‌های علمیه در سطح استان نیز نیروهای خبره داخلی در اولویت بوده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادبیگی با بیان اینکه 85 تا 90 درصد از اساتید حوزه استان از طلاب حوزه صاحب‌الزمان (عج) ایلام هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 28 استاد در حوزه علیمه ایلام مشغول فعالیت هستند و در سطح مدارس سایر شهرستان‌های استان نیز در مجموع بیش از 40 استاد فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه وحدت خاصی در بین روحانیت استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در موضع گیری‌های استان نقش بسزایی داشته و ائمه جمعه نیز بعد از نماینده ولی‌فقیه در استان از حوزه‌های علمیه کسب تکلیف می‌کنند.

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام ادامه داد: هم صدایی با نماینده ولی‌فقیه در استان سر لوحه کار ماست و سعی کرده‌ایم که وحدت رویه را در استان حفظ کرده و از چند صدایی جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادبیگی به برنامه سازی‌ صدا و سیمای مرکز ایلام با همکاری روحانیت استان اشاره و تصریح کرد: در بحث برگزاری برنامه‌ها نیز بر اساس تقویم کاری فعالیت داریم و نباید فراموش کرد که مخاطبین ما در ماه‌های رمضان و محرم در حوزه‌های علمیه را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی در پایان عنوان کرد: بحث وقف برای کمک به حوزه‌های علمیه در استان ایلام بسیار کم رنگ بوده و موقوفه‌ای نداریم، لذا اگر استانی به عنوان استان معین در بحث وقف استان ایلام انتخاب شود، می‌تواند تا حد قابل توجهی کمک کار ما باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha