سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه / امام‌جمعه قزوین باتاکید بر این که نباید در اجرای سبک زندگی اسلامی سلیقه‌ای عمل شود، تأکید کرد: در راستای تحقق اجرای سبک زندگی اسلامی، منابع ارزشمندی نظیر قرآن، نهج‌البلاغه و منابع فقهی داریم و نیازی به سلیقه‌ای عمل کردن نداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، بر ضرورت بومی‌سازی برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد و افزود: باید بر اساس نیاز استان برنامه‌های فرهنگی را بومی‌سازی کنیم تا از آسیب‌های فرهنگی دور بمانیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما دست‌یابی به سبک زندگی اسلامی است و در این حوزه منابع دینی ارزشمندی داریم که باید از آن‌ها به خوبی بهره‌مند شویم.

امام‌جمعه قزوین باتاکید بر این که نباید در اجرای سبک زندگی اسلامی سلیقه‌ای عمل شود، تأکید کرد: در راستای تحقق اجرای سبک زندگی اسلامی منابع ارزشمندی نظیر قرآن، نهج‌البلاغه و منابع فقهی داریم و نیازی به سلیقه‌ای عمل کردن نداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی تولید کننده سبک زندگی برای مردم نیست، بلکه کشف کننده روش‌های سبک زندگی اسلامی در متون دینی و در نهایت تبیین‌کننده آن در جامعه است.

وی اذعان کرد: امروز شاهدیم که جامعه ما با برخی از چالش‌های فرهنگی مواجه است که سوغات غرب به شمار می‌آید و لازم است با برنامه‌های فرهنگی، جامعه را از آسیب‌های آن آگاه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تأکید بر این‌که شورای فرهنگ عمومی باید توجه ویژه‌ای به مطالبات رهبری داشته باشد، اضافه کرد: باید اهم مطالبات رهبری از شورای فرهنگ عمومی را استخراج کرده و با جدیت برای تحقق آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با بیان این‌که اعضای شورای فرهنگ عمومی باید دغدغه‌مند باشند، افزود: اگر اعضای شورای فرهنگ عمومی در حوزه فرهنگی دغدغه‌مند نباشند، نمی‌توانند اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: بنابراین ضروری است اعضای شورای فرهنگ عمومی دغدغه‌مند، اندیشمند و آشنای به مباحث دینی باشند تا بتوانند با جدیت وارد این حوزه شده و در نهایت باری را از روی دوش مردم بردارند.

امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: نباید اعضای شورای فرهنگ عمومی در تحقق رسالت‌هایشان در این نهاد ارزشمند دچار روزمرگی شوند، بلکه باید برای رفع مشکلات و مظلومیت‌هایی که مردم با آن‌ها مواجه هستند، بی‌وقفه تلاش نمایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که شورای فرهنگ عمومی باید اثرگذار باشد، گفت: اثرگذاری جلسات شورای فرهنگ عمومی باید در جامعه ملموس باشد و در نهایت منجر به کاهش مظلومیت‌ها و مشکلات مردم منتهی شود.

وی رصد اولویت‌های فرهنگی را یکی دیگر از رسالت‌های مهم شورای فرهنگ عمومی برشمرد و یادآور شد: متأسفانه سال‌ها جلسات شورای فرهنگ عمومی و جلساتی نظیر آن به موضوع حجاب خلاصه شد و به واسطه همین امر، نتوانست اثرگذاری لازم را داشته باشد.

اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی ظلم به مردم است

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: امروز شاهدیم بسیاری از افراد جامعه به خاطر مشکلات اقتصادی و ظلمی که به مردم در بحث اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی صورت گرفته است، با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و یکی از رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی حل این مشکلات و پیگیری مظلومیت‌های مردم است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین تصریح کرد: فرهنگی که یک نفر می‌تواند با زد و بند به مدیریت شرکتی برسد و در حالی‌که به کارکنان خود ظلم می‌کند و حقوق آن ها را پرداخت نمی‌کند کسی نمی‌تواند او را عزل کند، با مشکل مواجه است و یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی اصلاح این مشکلات است.

آثار وجود و عدم وجود شورای فرهنگ عمومی در جامعه دیده شود

وی بیان کرد: باید آثار وجود و عدم وجود شورای فرهنگ عمومی در جامعه دیده شود و جلسات باید کاربردی و جدی باشد و نتیجه آن در زندگی مردم اثر مطلوبی داشته باشد و باری را از روی دوش مردم بردارد.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که توجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از رسالت‌های این شوراست، یادآور شد: در عرصه امر به معروف و نهی از منکر خیلی به بیراهه رفته‌ایم و یکی از نتایج آن را در افزایش طلاق در جامعه مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بر وحدت و همدلی اجتماعی هم تأکید کرد و افزود: البته وحدت و همدلی به معنای آن نیست که از اشتباهات و انحراف‌هایی که در جامعه وجود دارد انتقاد نشود.

پرهیز از دو قطبی شدن جامعه

وی پرهیز از دو قطبی شدن جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و اذعان کرد: جامعه ما دو قطبی ناپذیر است و شرایط دو قطبی شدن در آن وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در پایان بر هم‌افزایی دستگاه‌های متولی فرهنگ برای تحقق رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha