جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید نواب صفوی

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که سراسر زندگی شهید نواب صفوی همراه با قیام و نفی طاغوت بود، خاطرنشان کرد: شهید نواب صفوی یکی از روحانیان انقلابی و مبارز بود که می تواند الگویی بارز و مطمئن برای طلاب جوان کشورمان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت روحانی مبارز نواب صفوی در حوزه علمیه ساری برگزار شد، از روحانیت به عنوان پیشگامان حرکت های آزادی بخش در تاریخ یاد کرد و گفت: علما و بزرگان دینی هیچ گاه در برابر توطئه های ضد دین دشمنان سکوت نکردند و با اقتدار در برابر جبهه کفر ایستادگی کردند.

حجت الاسلام میرعمادی روشنگری و آگاهی بخشی را مهم ترین رسالت روحانیت در دوران های مختلف برشمرد و خاطرنشان کرد: نواب صفوی توانست با پشتوانه ایمان پاک اسلامی و روحیه شجاعت و غیرتمندی خود نیروهایی را پرورش دهد که بعدها در قالب انقلاب اسلامی، هدایت جریان انقلاب را بدست آورند.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه نواب صفوی با حضرات آیات مرحوم طالقانی، شهید مطهری و مرحوم علامه جعفری و شهید مدنی دوستی نزدیک و صمیمانه‌ای برقرار کرد، تصریح کرد: وی در سیره مبارزاتی خود به ویژه از آیت‌الله طالقانی بسیار بهره‌مند شد.

وی از گروه  فدائیان اسلام به عنوان یک جنبش دینی یاد کرد و با بیان این که خواستگاه این گروه حوزوی و دینی بود، تصریح کرد: شهيد نواب در آن زمان خاموشي افکار و انديشه ها با دفاع از حقوق به حق فلسطين و لبنان و استقامت در برابر اسرائيل و سردمدارانش در واقع اسلام را نجات داده است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که سراسر زندگی نواب صفوی همراه با قیام و نفی طاغوت بود، خاطرنشان کرد: شهید نواب صفوی یکی از روحانیان انقلابی و مبارز بود که می تواند الگویی بارز و مطمئن برای طلاب جوان کشورمان باشد.

وی با اشاره به این که عشق و علاقه شهید نواب صفوی نسبت به دین و تفکر ناب شیعی وصف ناشدنی دانست و تصریح کرد: این روحانی مبارز در آن دوران نسبت به انتشار برخی آثار و کتب افراد علیه دین، قرآن و تشیع واکنش شدیدی نشان داد.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به دفاع شهید نواب صفوی از مردم مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد: این روحانی شهید همواره در سخنرانی های خود نسبت به مسأله فلسطین روشنگری می کرد و نسبت به مظلومیت مردم این کشور برای جامعه سخن می گفت.

وی با بیان این که تشکیل حکومت اسلامی را یکی از مهم ترین دغدغه های شهید نواب صفوی دانست و تصریح کرد: همه سخنان و اقدامات این روحانی مبارز در نفی طاغوت بود و به عبارتی می توان شهید نواب صفوی را یک روحانی استکبار ستیز معرفی کرد.

معاون حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حضور روحانیت موجب استحکام پایه های انقلاب شد، تصریح کرد: روحانیت آگاه پس از پیروزی انقلاب، هیچ گاه میدان را ترک نکرد و همواره در دفاع از انقلاب و آرمان های دینی در میدان مبارزه حضوری پررنگ و اثرگذار داشت.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که بسیاری از عرصه ها و صحنه های مهم این انقلاب با حضور روحانیت تجلی یافت، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره سکاندار و هدایت گر انقلاب در برهه های مختلف بوده است و در این مسیر کارنامه روشنی با خود به همراه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha