شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

حوزه / حجت الاسلام مهر آرا گفت: اولویت داشتن نفوذ فرهنگی از این جهت مطرح می شود که در صورت اجرایی شدن آن، در واقع زمینه نفوذ در تمامی جبهه های دیگر انقلاب اسلامی نیز فراهم می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهرآرا، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صالحیه قزوین به موضوع فرهنگ و نفوذ دشمن اشاره و اظهارکرد:  یکی از تذکرات جدی سال های اخیر رهبر معظم انقلاب به مسئولان کشور و  مردم، مسأله نفوذ دشمن و هوشیاری و آگاهی در برابر آن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این ‌زمینه ضمن بیان خطر نفوذ و احتمال رخنه دشمن در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور، متذکر شده‌اند که این خطر در دوران کنونی یکی از دو خطر اصلی است که در کنار تفرقه و اختلاف میان مردم، زمینه موفقیت طرح‌های دشمن را فراهم می‌آورد.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین بیان داشت:  اولویت داشتن نفوذ فرهنگی از این جهت مطرح می شود که در صورت اجرایی شدن آن، در واقع زمینه نفوذ در تمامی جبهه های دیگر انقلاب اسلامی نیز فراهم می شود و زمانی که  دشمن توانست از راه نفوذ فرهنگی سبک زندگی مردم را تغییر دهد، خود به خود راهش را برای نفوذ در حوزه های  دیگر نیز فراهم کرده، و با مشکل زیادی در این مسیر روبرو نخواهد بود.

وی به برخی از راهکارهای موجود نیز اشاره و  افزود:  در قرآن کریم و احادیث و روایات، نماز یک عنصر بسیار قوی و اصلی است که می‌تواند جامعه را از آسیبهای اجتماعی، فساد، فحشا و تمام آسیب‌های جدی یک جامعه دینی مبرا کند.

حجت الاسلام مهرآراء بیان داشت: سرچشمه و سرمنشا تمام وظایف و کمالات انسانی نماز است و در سایه اقامه این فریضه مهم است که امور جامعه اسلامی به سامان می‌رسد.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین بر لزوم انس بیشتر طلاب وجوانان با قرآن هم تاکید و خاطرنشان کرد: اگر از قرآن جدا شدیم دچار مشکلات و آسیب‌های اجتماعی متعددی می‌شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha