پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی گرامی

حوزه/ استاد حوزه با تاکید بر ضرورت تربیت طلاب توانمند، تصریح کرد: حوزه های علمیه باید شرایط را برای بهتر درس خواندن طلاب آماده کنند و اساتید نیز باید هرروز چند ساعت مطالعه کنند تا از علوم روز و یافته های جدید علمی عقب نمانند.

حجت الاسلام والمسلمین علی گرامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد، گفت: طلاب در مقابل مردم وظیفه ای دارند و باید پس از دوران تحصیل به وظایف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: طلاب مسیر مهمی را انتخاب کرده اند و در این راه نباید مایوس شوند، زیرا علما و روحانیون بزرگ در زندگی خود سختی های فراوانی دیده اند و سعی کرده اند به بهترین نحو درس بخوانند.

این استاد حوزه بیان داشت: طلاب باید برای درس خواندن زحمات زیادی را تحمل کنند و زندگی سختی را پشت سر بگذرانند تا به موفقیت برسند.

وی افزود: مراجع تقلید در شرایط سختی و در نبود امکانات درس خوانده و زحمات زیادی را تجمل کرده اند تا به این جایگاه رسیده اند، ولی طلاب خوشبختانه به برکت نظام جمهمری اسلامی امکانات مطالعاتی خوبی در اختیار دارند و باید بیشتر وقت خود را صرف مطالعه و تحقیق نمایند.

حجت الاسلام گرامی اظهار گرد: حوزه های علمیه باید شرایط را برای بهتر درس خواندن طلاب آماده کنند و اساتید نیز باید هرروز چند ساعت مطالعه کنند تا از علوم روز و یافته های جدید علمی عقب نمانند.

وی، وظیفه اساتید را در حال حاضر سنگین دانست و افزود: یک استاد موفق کسی است که خودش به روز و زحمت برای درس خواندن کشیده باشد تا بتواند طلاب درس خوانی را تربیت کند.

استاد حوزه یکی از راه های بهتر درس خواندن را رها کردن دنیا و دانست و بیان داشت: مطمئن باشید اگر دنیا را رها کنید دنیا در مقابل شما زانو خواهد زد و او به سمت شما خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha