جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هنر هفتم - سینما

حوزه/ منتقد و تحلیلگر حوزوی سینما و رسانه تصریح کرد: یکی از اهداف مهم سردمداران اصلی سینمای هالیوود با ساخت فیلم های پرشمار، تلاش در مسیر تغییر نگرش و سبک زندگی مخاطبان به سمت سبک زندگی غربی و آمریکایی است.

حجت الاسلام جواد امین خندقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: این یک اشتباه است که فکر کنیم هالیوود و صنعت فیلم سازی در غرب صرفاً برای سرگرمی و اهداف تجاری بنا شده است و حال آن که اهداف سیاسی، تربیتی و اجتماعی و فرهنگی خاص خود را دنبال می کند.

وی افزود: از این منظر طلاب و دانشجویان ما با دید عمیق تری به تحلیل فیلم های غربی و در راس آن ها هالیوودی بپردازند و اهداف پیدا و پنهان نظام سلطه را از این طریق به خوبی رصد کنند.

این کارشناس رسانه ای همچنین با بیان این که یکی از موضوعات مورد علاقه فیلمسازان هالیوود ، فیلم های آخرالزمانی است، گفت: ما قبل از هر چیز باید بپذیریم که سینما صرفاً یک سرگرمی نیست و در واقع هر فیلمی می تواند یک اندیشه باشد که در قالب تصویر در آمده است؛ در واقع به هر نسبت که ما بحث تأثیر را بپذیریم ، به همان اندازه سینما می تواند قابل توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: طبعاً بسیاری از از این دست فیلم ها به طور نسبی بر روی نسل جوان جامعه ما تأثیر می گذارد؛ از نحوه ی پوشش، صحبت کردن و رفتار و سبک زندگی گرفته تا گرایش به موضوعات خاص وحتی پیدایش باورهای خاص.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha