جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد صادق کفیل

حوزه / معاون پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به تربیت تخصصی ۴۰۰ طلبه در عرصه مهدویت گفت: تاکنون ۳ هزار نفر در دوره های تخصصی مهدویت در سراسر کشور شرکت کرده اند.

حجت الاسلام محمد صادق کفیل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با تشریح فعالیت های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خاطرنشان کرد : این بنیاد بنا به پیشنهاد مقام معظم رهبری در جلسه ای که حجت الاسلام والمسلمین محسن قرآئتی پیرامون ارتباط با فرهنگ مهدویت داشتند درسال 1379 راه اندازی شده و طی 16 سال گذشته درچند محور مهم کارکرده است.

معاون پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) راه اندازی مرکزتخصصی مهدویت تا سطح سه را اولین محور این بنیاد عنوان کرد و گفت: در سطح سه تاکنون 400 نفر از این بنیاد فارغ التحصیل  شده اند .

 وی افزود : دراین محور تاکنون چندین هزار نفر برای دوره های دوره تربیت مربی کوتاه مدت و توسعه معارف مهدویت  به سراسر کشور  اعزام شده اند.

حجت الاسلام کفیل با  بیان اینکه تاکنون 3 هزارنفر دوره 120 ساعته مهدویت، دوره تربیت مربی و هزاران نفر دوره های  کوتاه مدت و بحث های مجازی را گذرانده اند گفت : تاکنون بیش از 200  اثر پیرامون  مباحث مهدویت نیز چاپ  شده  است .

وی، راه اندازی مجتمع مهدی یاوران درکنار مسجد جمکران  قم با ظرفیت 900 نفر به منظور توسعه  مهارت های مهدویت را محور دوم فعالیت های  این بنیاد برشمرد و ادامه داد: در این مجتمع افراد و علاقه مندان با معارف مهدویت آشنا می گردند.

این محقق مهدویت، تاسیس دفتر درمراکز استانها و بعضی از شهرستانها را محور سوم اقدامات این بنیاد عنوان کرد و افزود: تاکنون در استان های مختلف دفاتر این بنیاد راه اندازی شده  که بزودی دفتر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در شهرستان کاشان نیز آغاز به کار خواهد کرد.

حجت الاسلام کفیل، فعالیت های فرهنگی را از دیگر محورهای این بنیاد عنوان کرد و یاد آورشد :  دراین محور ارتباط با سازمانها ، ارگانها  و برنامه های تعریف شده صدا وسیما پیرامون مهدویت انجام می شود.

وی برگزاری دورهای آموزشی مربیان مهد کودک ها، تولید 80 محصول دوره های کودک و نوجوان، نشست ها، همایش ها، بحث های دانشجویی  و نشست های متعدد در دانشگاهها را از دیگر فعالیت های این بنیاد عنوان کرد .

مهدویت بحث معرفتی است

معاون پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در بخش دیگری سخنان خود با تاکید بر اهمیت مهدویت، یاد آورشد: مهدویت این نیست که سرگرم دیدارامام زمان (عج) باشیم  یا وقت ظهور را تعیین کنیم یا هر اتفاقی می افتد بگوییم علامت ظهوراست و علائم را تطبیق براتفاقاتی که می افتد، نماییم؛ بلکه مهدویت بحث معرفتی و آماده شدن وجریان سازی است .

وی، با تاکید بررونق بیشترفرهنگ مهدویت درحوزه های علمیه  ابرازداشت: با توجه به اینکه یکی ازسرفصل های مهم حوزه  باید مباحث مهدویت باشد لذا طلبه های ما اگر سرباز امام زمان (عج)هستند باید بعد از پایه های ابتدایی حوزه ، دوره امام زمان شناسی را هم بگذرانند .

حجت الاسلام کفیل افزود : با توجه به اینکه درآیات قرآن روایات متعددی پیرامون مهدویت آمده است، لذا حوزه های علمیه باید موضوع مهدویت را جدی بگیرند و در همه مدارس در سطوح عالی حوزه  بحث های مهدویت را جدی تر مطرح کنند.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم کشورمان رشد انقلابی داشته باشد حوزه باید پیشگام شود،  لذا عملا به هر مقداری که حوزه  در موضوع مهدویت پیشرفت داشته باشد، انقلابی گری هم اتفاق می افتد .

طلبه انقلابی طلبه مهدوی  است

معاون پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، با بیان اینکه طلبه انقلابی طلبه مهدوی  است یاد آورشد: با توجه به اینکه نظام اسلامی زمینه ساز ظهوراست، لذا وقتی  می گوییم منتظر همانند مجاهد است یعنی منتظر کسی است که دغدغه  دین داشته و  پویا وتلاشگراست.

وی با تاکید بر اینکه آینده جهان به دست امام عصر(عج) است افزود: حوزه های علمیه اگر بخواهند  برای  آینده جهان برنامه ریزی کنند  وهرچه بخواهند به سمت جلو پیشرفت داشته باشند   باید  در این موضوع مهدویت برنامه ریزی کننند و نگاهشان به مهدویت اینطور نباشد که یک روزی امامی به دنیا آمده و یک روزی ظهور خواهدکرد، بلکه نیازمند مباحث عمیق معرفتی دراین زمینه هستیم.

این پژوهشگر مهدویت، از آمادگی بنیاد مهدی موعود(عج) برای معرفی فرهنگ مهدویت درتمام حوزه های علمیه کشور خبرداد و  یاد آورشد: حدیث خوانی مهدویت باید جزء مدح خوانی حوزه های علمیه بشود و طلبه ها هم دغدغه شان  بیان معارف  رای مردم  باشد.

وی،  به اجرای طرح مهدویت شناسی در مدارس علمیه کشور اشاره کرد و گفت: در این طرح حوزه علمیه هر شهرستانی می تواند برای امامان جماعت و مدیران حوزه برنامه ریزی کند تا این دوره 16 ساعته پیرامون معارف امام مهدی (عج) برگزار گردد.

حجت الاسلام کفیل در پایان با تاکید بر معرفی  مهدویت به صورت  معرفتی، پایه ای و علمی برای همه مردم،  خاطرنشان کرد: در این زمینه  پیگیر هستیم تا امامان جماعات، زیارت آل یاسین را شامگاه هرجمعه در تمام  مساجد کشور برای مردم زمزمه کنند تا از این طریق معرفت مهدوی در کشور افزایش یابد .

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha