پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 405731
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی

حوزه / معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: منتخب ادعیه حرم مطهر رضوی مورد بازنگری قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام  سید جلال حسینی در خصوص تدوین و بازنگری کتب ادعیه حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار کرد: طی برگزاری چندین جلسه با کارگروه های علمی و محتوایی، کتب مهم و پرکاربرد مذهبی در حرم مطهر رضوی مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت.

وی افزود: طبق دستور تولیت  آستان قدس رضوی، مبنی بر بازنگری و ویرایش مجدد منتخب ادعیه حرم حضرت رضا(ع) اولین جلسات کارگروه های علمی و محتوایی، ویژه بررسی و بازنگری منتخب ادعیه، دی ماه امسال در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و با حضور اعضای هیئت علمی، مدیر و روسای معاونت تبلیغات و مدیریت فرهنگی آستان قدس رضوی و بنیاد پژوهش  های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: در این جلسات، گزارشی از نظرسنجی هایی که در خصوص منتخب ادعیه در حرم مطهر حضرت رضا(ع) صورت گرفته است، ارائه شد که این نظرسنجی ها در سطوح زائران، نخبگان، علما، فرهیختگان، فعالان فرهنگی و خدام حرم مطهر رضوی صورت پذیرفته بود. همچنین بررسی هایی در خصوص کتاب های معتبر ادعیه و زیارات انجام شده بود که نتیجه آن در این کارگروه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با اشاره به بحث  های فراوانی که درخصوص سرفصل های کتب منتخب ادعیه جدید صورت گرفته است، عنوان کرد: این سرفصل ها دوباره تدوین شد؛ یکی از ویژگی های سر فصل های جدید، توجه به مواردی است که به لحاظ متن و سند، معتبر و مستند هستند. از دیگر ویژگی ها، بررسی فراوانی استفاده زائران از هر یک از دعاها و زیارات است و طبیعتا از ادعیه ای که بین زائران بیشترین کاربرد را دارد، استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: کتب ادعیه به لحاظ ماثوره بودن و اینکه دعا و زیارت از امام معصوم(ع) صادر شده و منصوب به ایشان است، مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در پایان با اشاره به برگزاری جلسات بازنگری منتخب ادعیه در آینده، افزود: در مقاطع بعدی از نظر قالب، رسم الخط، اعراب، فونت و ترجمه، بررسی های دیگری صورت خواهد گرفت و در نتیجه ویرایش جدید این کتب ارزشمند مذهبی برای بهره مندی زائران بارگاه منور حضرت رضا (ع) ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha