پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشنواره

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران یزد از ۳۰ دی ماه به عنوان آخرین فرصت ارسال آثار بانوان طلبه مدارس علمیه خواهران یزد به جشنواره علامه حلی خبر داد.

 رؤیا دهقانی، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران یزد در حاشیه نشست استانی جشنواره علامه حلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد اظهار کرد: در نشست استانی جشنواره علامه حلی که پیش از ظهر امروز  با حضور مدیران دو حوزه علمیه برادران و خواهران تشکیل شد بر هرچه باشکوهتر برگزاری و حضور حداکثری بانوان پژوهشگر در این جشنواره تأکید شد.

ویف اولویت شرکت دادن آثار ارسالی به این دوره از جشنواره را دارا بودن کیفیت مطابق با استانداردهای پژوهش و جشنواره اعلام کرد و افزود: پس از پایان مهلت مقرر، از اول بهمن کار ارزیابی اجمالی آثار آغاز می شود و آثاری که از کیفیت پایینی برخوردار باشند به صاحب اثر عودت داده می شود تا با تکمیل اثر خود در جشنواره سال آینده شرکت کند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران یزد از برگزاری اختتامیه جشنواره در نیمه اردیبهشت 96 خبر داد و گفت: کار داوری آثار برای انتخاب برترین ها از 15 بهمن تا نیمه اسفند خواهد بود.

دهقانی تصریح کرد: در حالی که هنوز احتمال افزایش آثار وجود دارد تا کنون تعداد 580 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و امیدواریم هر سال بر کمیت و به ویژه کیفیت آثار ارسالی افزوده شود و شعار امسال هر طلبه یک اثر پژوهشی در مدارس محقق شود.

وی ادامه داد: از مجموع آثار ارسالی تعداد 55 اثر مربوط به تحقیقات پایانی سطح دو، 38 اثر پایان نامه سطح سه و مابقی به صورت مقاله است که از بانوان طلبه علاقه مند به شرکت در جشنواره علامه حلی دعوت می شود تا پایان مهلت تعیین شده آثار خود را ارسال کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران یزد اضافه کرد: سال تحصیلی گذشته تعداد کل آثار ارسالی 387 اثر شامل 63 تحقیق پایانی و 324 مقاله بود و یک نفر در اختتامیه جشنواره کشوری شایسته تقدیر شناخته شد، ولی در جشنواره استانی بیشترین آمار برگزیدگان متعلق به بانوان بود.

دهقانی یکی دیگر از مصوبات نشست استانی جشنواره علامه حلی را تشکیل انجمن قلم ویژه پژوهشگران حوزه علمیه خواهران در معاونت پژوهش استان عنوان کرد.

برپایه این گزارش، بخش های مختلف جشنواره علامه حلی امسال را بخش کتاب، مقالات در تمام سطوح حوزه خواهران، پایان نامه های سطح سه و چهار و تحقیقات پایانی سطح دو تشکیل می دهد.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha