پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام توکل استاد اخلاق

حوزه/ این استاد اخلاق حوزه ضمن گسترده خواندن مفهوم ولایت پذیری در تمام زمان ها، گفت: امثال شمر و عمرسعد ۱۴ قرن پیش به درک واصل شدند؛ اما امروز باید شمر و عمر سعد زمانه را شناخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل در نشستی اخلاقی با کارکنان تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) قم با بیان این مطلب که انسان سه عالم دنیا، برزخ و قیامت را پشت سر خواهد گذاشت، اظهار داشت: با توجه به سختی های روز قیامت که از آیه مبارکه « يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخيهِ/ روزی که آدمی از برادرش می گریزد» فهمیده می شود، باید در این عالم تقوا داشته و به دنبال معصیت نرویم؛ چراکه عذاب الهی بسیار سخت و دشوار است.

وی با اشاره به آیه نخست سوره حج، ابراز داشت: خداوند در این آیه فرموده است: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَيْءٌ عَظِيمٌ/ اى مردم از پروردگار خود پروا كنيد؛ چراكه زلزله رستاخيز امرى هولناك است».

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: برای عبور از پل صراط، نیازمند اجازه نامه ای هستیم که همان ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) و ولایت پذیری اهل بیت(ع) می باشد.

این استاد اخلاق حوزه ضمن گسترده خواندن مفهوم ولایت پذیری در تمام زمان ها، تاکید کرد: امثال شمر و عمرسعد 14 قرن پیش به درک واصل شدند؛ اما امروز باید شمر و عمر سعد زمانه را شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین توکل در پایان با ذکر روایتی از امام علی (ع) در تبیین ملاک ولایت پذیری، تصریح کرد: حضرت فرمودند: « انا مع رسول الله (ص) و معی عترتی و سبطای علی الحوض، فمن ارادنا فلیاخذ بقولنا، ولیعمل عملنا/ من با رسول الله (ص) و خاندانم و دو فرزندم در کنار حوض (کوثر) هستیم. پس هر که ما را می خواهد باید سخن ما را بپذیرد و به کردار ما عمل کند».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha