پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بانوان

حوزه/ به همت واحد فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء( سلام الله علیها) ساری نشست مشاوره ویژه مبلغین با موضوع" مهارت های انتقال پیام" برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم گلشاهی، کارشناس امور تربیتی در این نشست، ضمن بیان اهمیت این نشست ها و تاثیر گذاری آن بر تقویت بنیه علمی و موفقیت مبلغین گفت: احساس تنهایی، کاهش اعتماد به نفس، فشار رواني،احساس خشم و تعارض به عنوان پیامد نبود مهارت ارتباطی است.

وی در ادامه هدف از ارتباط را انتقال احساسات، بیان نیازها و خواسته ها  دانست و اعلام کرد: پذیرش و اعتماد، ابراز علاقمندی و توجه نشان دادن، مثبت گویی، تلاش برای درک نیازهای فرد مقابل، خلاصه گویی از جمله عامل هایی تسهیل کننده ارتباط کلامی هستند.

این کارشناس حوزوی، مهارت های انتقال پیام را در دو دسته کلامی، غیرکلامی قرار داد و اظهار رکرد: صحبت نکردن  به طور مداوم و پشت سر هم، نصیحت نکردن، استفاده از كلمات و جملات مثبت و مناسب، احساس شنونده را در نظر گرفتن از جمله مهارتهای کلامی در بهتر شدن ارتباطات می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تن و آهنگ صدا، فاصله فیزیکی، حرکات سر و چهره، وضعیت ظاهری چون نوع لباس و نگاه و حالت بدن از جمله مهارتها غیر کلامی در برقراری ارتباط است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha