پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسن محمودی

حوزه/ عضو شورای سیاست گذاری دومین جشنواره سراسری اشراق با بیان این که برخی از طلاب هنرمند دارای چهره بین المللی هستند تاکید کرد: شناسایی و حمایت مادی و معنوی از طلاب هنرمند وظیفه ما است.

حجت الاسلام حسن محمودی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: خوشبختانه طی سالهای اخیر با حمایت های دفتر تبلیغات اسلامی به واسطه فعالیت های ارزشمند مرکز فرهنگی و هنری دفتر اقدامات ارزشمندی در راستای شناسایی و حمایت از طلبه های هنرمند صورت گرفته است.

وی افزود: ما مدعی آن نیستیم که توانسته ایم در حوزه ها و بخش های مختلف هنری طلبه های برجسته ای را شناسایی و تربیت کنیم، ولی ادا می کنیم می توانیم با برنامه ریزی های مدّون و حمایت های دستگاههای ذیربط حضور طلاب متخلقّ در حوزه های مختلف هنری را در عرصه های مختلف ملی و بین المللی شاهد باشیم.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره اشراق ادامه داد: این جشنواره ویژه طلاب هنرمند است که در هشت رشته برگزار می‌شود، طلاب علاقه مند می‌توانند در هر رشته، حداکثر هفت اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا بهترین اثر آنان انتخاب شود.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که طلاب هنرمند رشد کنند و امسال و سال گذشته چندین کارگاه کوتاه مدت آموزشی (workshop) را برای آن‌ها برگزار کردیم، در این کارگاه ها هنرمندان نخبه طلبه حضور پیدا می‌کنند، حتی طلاب هنرمندی که از نظر تخصص و حرفه ای بودن در حدی هستند که نمایشگاه‌های هنری انفرادی را برگزار کردند.

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره اشراق افزود: گاهی طرح‌هایی را به انجمن‌های هنری طلاب دادیم و آن‌ها عهده دار انجام طرح‌ها شدند، باید هنرمندان طلبه به جامعه هنری کشور شناسانده شوند.

حجت الاسلام  محمودی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات پس از شناسایی طلاب هنرمند و ثبت نام آنان در دفتر طلاب هنرمند به صورت مستمر اقدام به برگزاری کارگاه‌های هنری مرتبط با بهره گیری از اساتید برجسته کشور می نماید و برگزاری این کارگاه‌های آموزشی منجر به تولید آثار ادبی مانند شعر، تالیف کتب، ساخت فیلم و تیزر، تله فیلم  توسط طلاب هنرمند می‌شود.

وی گفت: یکی از اقداماتی که در این دفتر انجام شده، مسیردهی موضوعی و محتوایی به برنامه‌ها است و انعکاس این اقدام را در جشنواره اشراق می‌بینیم، از طرفی دیگر طلاب هنرمند دغدغه دینی را دارند و این مساله در آثار هنرمندان طلبه هم متجلی است، خوشحال هستیم که دغدغه دینی را در آثار هنرمندان طلبه می‌بینیم.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha