جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ندادن حق فعالیت به جنبش فلسطینی در دانشگاه فوردهام

حوزه/ دانشگاه فودرهام در ایالت نیویورک آمریکا به درخواست دانشجویان عضو جنبش «عدالت برای فلسطین» برای فعالیت رسمی به عنوان یک باشگاه دانشجویی پاسخ منفی داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از middleeasteye، دانشگاه فوردهام در ایالت نیویورک آمریکا، به دانشجویان عضو جنبش «عدالت برای فلسطین» اجازه فعالیت رسمی به عنوان یک باشگاه دانشجویی را نداد.

سازمان عام المنفعه «حقوق فلسطین» که به گروه‌های حامی «بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل» (بی.دی.اس) در آمریکا مشاوره حقوقی می‌دهد این تصمیم دانشگاه فوردهام را ناقض آزادی بیان و آزادی دانشگاهی اعلام کرد.

در بیانیه این گروه آمده است: اصل ششم قانون حقوق مدنی هر گونه تبعیض بر اساس نژاد، رنگ پوست و اصلیت ملی را برای دانشگاه‌هایی که بودجه فدرال دریافت می‌کنند ممنوع کرده است و اگر دانشگاهی با یک دانشجو به خاطر ملیت او رفتار متفاوتی نشان داده و مانع از فعالیت‌های تحصیلی او شود، طبق قانونی این مسئله باید سبب از دست رفتن بودجه فدرال آن دانشگاه شود.

* تعویق یکساله درخواست و سرانجام مخالفت

درحالی که دانشجویان انجمن عدالت برای فلسطین بیش از یک سال پیش درخواست تشکیل یک سازمان رسمی را داده بودند، مدیریت دانشگاه پاسخ به این درخواست را یک سال تمام به تعویق انداخته و سرانجام نیز با آن مخالفت کرد.

احمد اواد یک فلسطینی آمریکایی و دانشجوی سابق فوردهام در این باره می‌گوید: دانشگاه به من گفت که نمی‌توانم فرهنگ و تاریخم را مانند دیگر دانشجویان به اشتراک بگذارم زیرا من یک فلسطینی هستم که به آزادی فلسطین باور دارم. من ماه گذشته فارغ التحصیل شدم و به همین دلیل هرگز فرصت نکردم چنین کاری انجام دهم.

این نخستین باری نیست که گروه‌های دانشجوی حامی جنبش بایکوت اسرائیل در دانشگاه‌ها مورد هدف قرار می‌گیرند. سال گذشته نیز سنای نیویورک با تحریک صهیونیست‌های آمریکایی به قطع بودجه 485 میلیون دلاری دانشگاه شهر نیویورک رای داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha