جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: حزب الله لبنان بارها اعلام کرده که دولت باید تنظیم و تصویب قانون انتخابات بر اساس نسبیت را با هدف تقویت مشارکت مردم، در راس برنامه های خود قرار دهد .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: قانون کنونی انتخابات لبنان مشکل بزرگی برای کشور است و باقی ماندن آن موجب ویرانی لبنان می شود و ما از همه می خواهیم مانع ویرانی کشور بشوند.

وی افزود: برخی دوست دارند قانون انتخابات به گونه ای باشد که مردم در اداره کشور سهیم باشند و تمام اقشار و گروه های جامعه از طریق نمایندگان خود در اداره کشور نقش داشته باشند، اما انتظار برخی این است که قانون انتخابات راهی برای تثبیت قدرت آنها با صرف نظر از تایید مردم است.

معاون دبیرکل حزب الله ادامه داد: ما به عنوان حزب الله لبنان بارها تکرار کرده ایم که دولت باید تنظیم و تصویب قانون انتخابات بر اساس نسبیت را در راس برنامه های خود قرار دهد و بر این بارویم که ما هرچه از نسبیت دور شویم، از یک کشور قانون مند و نهادهای قانونی آن فاصله خواهیم گرفت و به جای آن طایفه گری و سیاست های مذهبی بر کشور حاکم خواهد شد در حالی که قانون انتخابات بر اسس نسبیت، منجر به تقویت حقوق و مشارکت شهروندی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha