پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز

حوزه/ عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این که اختلاس حرام بوده و دارای اثرات سوء و جبران ناپذیری است و اقتدار و عزت نظام را از بین می برد، گفت: حقوق های نجومی اعتماد عمومی را خدشه دار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند ضمن اشاره به سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: حوزه های علمیه نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه دارند.

وی با بیان این که سیره پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و بزرگان دین به درستی مشخص است، تصریح کرد: باید جایگاه این امور، با وضوح کامل توسط حوزه های علمیه برای مردم تبیین شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز ضمن اشاره به جایگاه رفیع حوزه های علمیه در جامعه، خاطرنشان کرد: در واقع، فرهنگ سازی به منظور ایجاد سبک زندگی اسلامی، از وظایف آنان محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی اولین گام در زندگی اسلامی را، بحث بایدها و نباید ها دانست و اذعان داشت: احکام خمسه شامل واجب، مستحب، حرام، مکروه و مباح بوده و هیچ چیزی در اسلام، از این پنج حکم بیرون نیست.

رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: افراد نه تنها باید از حرامها بپرهیزند بلکه باید از بخشی از مکروهات نیز دوری کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز یکی از راه های رسیدن به سبک زندگی اسلامی را، دوری از لقمه های حرام دانست و متذکر شد: آثار و عواقب لقمه های حرام در طول تاریخ، بارها خودش را در زندگی افراد مختلف نشان داده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی همچنین نقش طلاب و روحانیت را در فرهنگ سازی استفاده از روزی حلال در جامعه مورد تاکید قرار داد و گفت: باید طلاب در مرحله نخست خودشان اقدام به مصرف روزی حلال نموده و سپس عوارض و آثار لقمه های حرام را در جامعه، به مردم تبیین نمایند.

وی با بیان این که رفتار افراد مهمتر از گفتارشان است، اذعان داشت: طلاب و روحانیت در هرموضوعی که قصد دارند افراد و خانواده ها را به آن دعوت کنند، ابتدا باید خودشان در آن موضوع الگو بوده و به دعوت صرفا زبانی افراد اکتفا نکنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه صحبت هایش در اشاره به بحث اختلاس ها و شیوع آن در جامعه، ابراز کرد: اختلاس، حرام بوده و دارای آثار بسیار بدی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ادامه داد: هر چه در جامعه اسلامی وجود دارد به برکت حضور و همراهی مردم این مرزو بوم بوده و وجود اختلاس توسط اختلاس کنندگان، سبب از بین رفتن اعتماد مردم به حاکمیت می شود.

وی ضمن اشاره به این که بی اعتمادی مردم به دولت، دارای عواقب جبران ناپذیری است، اظهار داشت: اگر مردم به نظام جمهوری اسلامی بدبین شوند، قطعا شرایط جامعه همچون قبل از انقلاب می شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: اختلاس، شیرازه زندگی، اقتدار و عزت جامعه را جاروب کرده و از بین می برد.

وی همچنین ضمن اشاره به حقوق های نجومی در جامعه، بیان کرد: بسیاری از این حقوق بگیران، جرمشان را قبول نداشته و میزان دریافتی کلان خود را، توجیه شده و قانونی می دانند که این موضوع سبب ناراحتی ملت و سلب انگیزه از آنان می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در پایان تکریم مردم را، از جمله وظایف مسئولین و دست اندرکاران جامعه دانست و عنوان کرد: مسئولین طوری رفتاری نکنند که سبب بدبینی مردم گردد.

انتهای خبر/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha