جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 405822
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
رزمندگان عراقی

حوزه/ الصباح عراق گفت: خیلی مسخره است که عربستان از نیت خود برای مشارکت در آزادسازی موصل سخن می گوید در حالی که تا بناگوش در باتلاق یمن و سوریه فرو رفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،‌ روزنامه الصباح عراق امروز اعلام کرد با نزدیک شدن نابودی کامل تروریست های داعش و خلافت موهوم آنها در موصل به دست توانای رزمندگان دلیر و نیروهای مسلح عراق، به نظر می رسد برخی کشورهای می خواهند از این میدان برای خود آبرویی به دست بیاورند و افکار عمومی را گمراه کنند؛ گویی خود آنها هیچ گاه در جنایت های داعش و حمایت از آنها دست نداشته اند.

ماجرا از این قرار است که احمد عسیری از مسئولان وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرده کشورش آماده است در عملیات آزادسازی موصل مشارکت داشته باشد.

در مقابل این پیشنهادِ ریاض، عراق از مسئولان عربستان خواسته به جای مشارکت در عملیات آزادسازی موصل، کمک های مالی خود به داعش را قطع کند.

این روزنامه عراقی ادامه داد: خیلی مسخره است که سخنگوی نیروهای نظامی عربستان از نیت کشورش برای مشارکت در آزادسازی موصل سخن می گوید در حالی که عربستان تا بناگوش در باتلاق یمن و سوریه فرو رفته است.

الصباح همچنین از قول عدنان الاسدی مشاور امنیتی رئیس جمهور عراق نیز نقل کرده که گفته این امکان ندارد که ائتلاف عربی به رهبری عربستان در عملیات بمباران داعش شرکت کند و ما از عربستان می خواهیم تروریست های داعش را در کشور خودش هدف قرار دهد و کمک های مالی خود به آنها را قطع کند تا حسن نیت آنها برای ما معلوم شود.

اسدی ادامه داد: عراق نیازی به کمک ائتلاف عربی سعودی ها ندارد و به تنهایی می تواند تروریست های داعش را نابود کند.

وی خاطر نشان کرد: بخش زیادی از تروریست های داعش از عربستان و برخی کشورهای دیگر منطقه هستند و نظام های این کشورها اگر می خواهند با تروریسم مبارزه کنند، می توانند جلوی سرازیر شدن تروریست ها از کشورهای خود به عراق و سوریه را بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha