پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: باید کشاورزان به حق و حقوق خودشان در حد معقول برسند و در همه امور، ضوابط قانونی در بهره مندی از امکانات و تسهیلات بخش کشاورزی به طور یکسان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در دیدار هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی گفت: هویت بخشی به کشاورزان کار بسیار ارزشمندی است و این مسئله غفلتی بوده که مسئولین امر توجه جدی به آن نداشته و باعث شده این قشر زحمتکش با مشکلاتی مواجه شوند.
امام جمعه قم افزود: این قشر زحمتکش و پر تلاش جزو مؤمن ترین و معتقدترین افراد به خداوند هستند؛ چراکه همیشه نگاه آن ها به سمت آسمان است و باید توکل و توجه آن ها بیشتر از دیگران باشد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) خاطرنشان کرد: آسیب های بسیار زیادی از قبیل عدم فراهم کردن امکانات و تسهیلات از سوی مسئولین ذی ربط و گاهی از سوی واسطه ها در خرید محصولات، کشاورزان را در تنگنا قرار داده که باید مرتفع شود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه گفت: اگر کسی ایمان به خدا و روز قیامت داشته باشد، هیچ وقت تسهیلات دریافتی کشاورزی را در جای دیگر مصرف نمی کند و استفاده از تسهیلات کشاورزی در بخش های دیگر ضمان آور است.
وی اظهار داشت: باور درونی و اعتقاد واقعی می تواند طریقه مصرف تسهیلات دریافتی از منابع اختصاص یافته دولتی را مشخص نماید و باید این باورها تقویت شود و ابعاد معنوی یک کشاورز می تواند مسیر را مشخص کند.
امام جمعه قم با اشاره به ملاک های انتخاب یک کشاورز نمونه گفت: یکی از ملاک های انتخاب کشاورز نمونه، داشتن باورهای درونی و اعتقادی است و نباید ملاک ها فقط بر اساس مسائل ظاهری باشد.
تولیت آستان مقدس اظهار داشت: باید کشاورزان به حق و حقوق خودشان در حد معقول برسند و در همه امور ضوابط قانونی در بهره مندی از امکانات و تسهیلات بخش کشاورزی به طور یکسان فراهم شود.
خاطرنشان می شود؛ در ابتدای این دیدار، پیمان عالمی، رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های این تشکل خصوصی گفت: اساس تشکیل این مجموعه در راستای هویت بخشی به بخش کشاورزی و کشاورزان، ارتباط بیشتر کشاورزان با علما در جهت ارتقای بینش های دینی و اعتقادی، توسعه و ترویج مسئله زکات و ... می باشد.

انتهای پیام //۱۵/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha