پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر این که باید با روش‌های مناسب تبلیغی فاصله مردم با ارزش‌های دینی را کم کنیم، گفت: جامعه در معرض هجمه‌های فرهنگی قرار دارد، لذا باید سبک زندگی اسلامی ترویج داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صالحیه قزوین به مسئله مهم سبک زندگی اسلامی شاره و اظهارکرد: باید تلاش کنیم تا در حوزه فرهنگی سبک زندگی اسلامی را در جامعه به خوبی ترویج دهیم.

وی با بیان اینم که برای به وجود آوردن نسلی پرورش یافته با تعالیم الهی و تعلیمات مورد نیاز جامعه، باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم، ابراز داشت:  جامعه در معرض هجمه‌های فرهنگی قرار دارد، لذا باید سبک زندگی اسلامی ترویج داده شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که روحانیون و نهادهای فرهنگی می‌توانند سبک زندگی اسلامی را برای خانواده‌ها تشریح کرده و در ترویج آن اثرگذار باشند، افزود:  از جمله محورهای سبک زندگی اسلامی توجه ویژه به اعتقادات دینی، عبادت و بندگی است، لذا برای پیاده‌سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی در مرحله نخست باید به تربیت صحیح  فرزندان توجه کرد  چرا  که پدر و مادر بهترین الگو برای کودک هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: الگوبرداری از سبک زندگی غربی تأثیرات منفی بر زندگی افراد دارد و فضای ناصحیح و ناسالم در زندگی‌ها،  پرزرق‌ و برق جلوه دادن زندگی دیگران و تهی بودن از  ارزش، معنویت، تقوا، صداقت و راست‌گویی فضای ناسالمی را در  زندگی فردی و اجتماعی ایجاد می‌کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین یادآور شد: علت اصلی الگوبرداری از سبک زندگی غربی عدم آگاهی از آسیب‌هایی است که این سبک زندگی دارد؛ الگوبرداری از سبک زندگی غربی جایگزین کردن ضد ارزش‌ها به‌جای ارزش‌ها است که تأثیرات منفی داشته و زهر درونی آن‌که می‌تواند کشنده باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha