جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عبادی، مشکلات امروز جامعه بشری را ناشی از عدم وجود ایمان و معنویت دانست و گفت: امروز دنیا پر از ابوجهل است و نیاز به سلمان‌های زیادی داریم که جای آنها خالی است .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند، اظهار داشت: بدون ایمان هر اقدامی که انجام دهیم شکست خورده است، لذا تا عنصر ایمان نباشد بشر به ضرر خود کار می‌کند.

وی با بیان اینکه سیاست به معنای تدبیر است، اما برخی‌ها نام هواهای نفسانی خود را سیاست معنا می‌کنند، افزود: تمامی جنگها و قتل هایی که در دنیای امروز به وقوع می‌پیونند برای به دست آوردن پول و در راستای هوای نفسانی  است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: هیچ چیز جای ایمان را پر نمی‌کند و در حال حاضر  تمامی گرفتاری ها و مشکلات در اثر بی ایمانی است، لذا طلاب و روحانیون  باید خلاء های معنوی جامعه را پر کنند.

وی افزود: انسان باید انگیزه‌ها و استعدادهای وجودی خود را بشناسد و از طریق آن به معلول پی ببرد و در راه رسیدن به کمال قدم بردارد. خداوند در قرآن کریم انسان را مورد توصیف قرار داده است به گونه ای که از او با عنوان خلیفه الله یاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه انسان های نا سپاس، کم حوصله و بهانه جو می‌شوند، اظهار داشت: ماهیت انسان موجودی است که دارای استعدادها و توانایی های زیادی است و برای ساختن ماهیت خود نیازمند حرکت به سوی الی الله است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز دنیا پر از ابوجهل است و نیاز به سلمان‌های زیادی داریم که جای آنها خالی است .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha